دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
اجرای طرح تدوین تدوین راهکارهای توسعه انرژی در ایمیدرو
22 اسفند 1400 - 13:05
شناسه : 25703
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) ایمیدرو گفت: طرح تدوین راهکارهای توسعه‌ای برای مصرف انرژی در واحدهای تابعه ایمیدرو با مشارکت ایمیدرو و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر اجرا می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر ولدخانی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی (HSEE) ایمیدرو، اظهار داشت: این سازمان و دانشگاه صنعتی خواجه نصیر در طرحی مشترک، موضوع میزان مصرف انرژی موجود در واحدهای منتخب تابعه این سازمان و نیز مولفه‌های کاری هدف با تمرکز بر مصرف انرژی و آب برای پایش آنلاین و اینترنت اشیا را بررسی می‌کنند.

وی افزود: تحلیل و مدل‌سازی ظرفیت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی و راهکارهای تامین انرژی‌های تجدیدپذیر در واحد‌های مجتمع فولاد میانه، طلای موته، فروکروم جغتای، منطقه ویژه خلیج فارس، سنگ‌آهن سنگان و آلومینیوم جنوب و نیز بررسی چالش‌های موجود در نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پایش آنلاین و ارائه راهکار، در طرح مذکور مورد توجه قرار می‌گیرد.

بررسی امکان استفاده از انرژی‌های نو در صنایع معدن

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با اشاره به ارائه تحلیل استفاده از حامل‌ها و منابع انرژی همچون هیدروژن سبز، باد، خورشید و … با توجه به اقلیم ایران در طرح مشترک مذکور، گفت: در بخشی از این طرح، سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و میزان انرژی و منابع مصرفی در صورت تغییر سبد انرژی مقایسه می‌شود.

ولدخانی در پایان خاطرنشان کرد: میزان کاهش آلایندگی و پیشرفت‌های زیست محیطی در صورت استفاده از انرژی‌های نو، چالش‌های فنی پیش روی تغییر سبد انرژی در صنایع منتخب شامل اثربخشی و کارایی صنایع، بهره‌وری، سودآوری و نوآوری صنایع و نیز امکان بومی‌سازی تکنولوژی‌های موجود بین‌المللی فرایندها و تکنولوژی‌ انرژی‌های نو و بهینه‌سازی انرژی در هر کدام از صنایع منتخب، سیستم‌ها و روش‌های نوین در بهره‌برداری ارائه خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.