چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
اجرای فرایند بازرسی سرد تختال گامی دیگر در فولادمبارکه
10 اسفند 1399 - 11:19
شناسه : 8072
در راستای تحول دیجیتال فولاد مبارکه رقم خورد؛ با استفاده از تجهیز هند هِلد (Hand held) و اجرای فرایند بازرسی سرد تختال در واحد کنترل کیفی فولادسازی، گام دیگری در راستای تحقق تحول دیجیتال در فولادمبارکه برداشته شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولادمبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن عزیزی کارشناس کنترل کیفی فولادسازی، اظهار داشت: واحد کنترل کیفی فولادسازی در چهار بخش فعالیت می‌کند که شامل بازرسی گرم تختال جهت مشاهده و ثبت عیوب شکلی و سطحی تختال، بازرسی سرد تختال در واحد آماده‌سازی تختال (واحد ۲۸) جهت اندازه‌گیری ابعادی و برطرف کردن عیوب تختال، بازرسی سرد تختال در انبارهای بیرونی جهت بازرسی تختال در حال عرضه به بازارهای داخلی و صادراتی، بازرسی آهن قراضه ارسالی به فولادمبارکه و مجتمع فولاد سبا است.

وی با بیان اینکه در نتیجه انجام طرح‌های توسعه در ناحیه فولادسازی، تناژ تختال‌های فروشی در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است، افزود: برای عرضه این تختال‌ها به بازارهای داخلی و صادراتی، به‌دلیل کاربرد آن‌ها در صنایع حساس مانند نفت و گاز، به بازرسی‌های کیفی دقیق در مرحله گرم و سرد نیاز است.

کارشناس کنترل کیفی فولادسازی با تاکید بر اینکه بازرسی سرد تختال‌ها توسط کارکنان کنترل کیفی در انبارهای بیرونی و واحد ۲۸ انجام می‌گیرد، گفت: در حین فرایند بازرسی، ابتدا اطلاعات مربوطه وارد فرم‌های کاغذی می‌شود و سپس در پایان، اطلاعات کامل ‌شده، در سیستم اطلاعاتی به ثبت می‎رسد. این فرایند علاوه ‌بر صرف زمان، احتمال خطای نوشتاری را بیشتر می‌کند؛ از این رو، پس از بررسی‌های کارشناسی توسط واحد کنترل کیفی، استفاده از تجهیز «هند هِلد» (Hand held) در این واحد پیشنهاد شد.

عزیزی در تشریح عملکرد تجهیز هند هِلد، تصریح کرد: این تجهیز، وسیله‌ای برای وارد کردن اطلاعات در سیستم داخلی فولادمبارکه و بررسی همان اطلاعات به صورت سیستمی یا فیزیکی است. تجهیز فوق علاوه بر دارا بودن قابلیت حمل، وزن کم و تکنولوژی دستگاه‌های دستی یا موبایل، یک صفحه ‌نمایش با ورودی لمسی به همراه دارد. در واقع، این تجهیز را می‌توان به عنوان یک کامپیوتر دستی معرفی کرد که جهت انجام بازرسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در هند هِلد، تمامی منوهای مهم برای بازرسی سرد مختص کنترل کیفی فولادسازی بارگذاری شده است، تاکید کرد: اعلام و لغو اسکارف دستی تختال، کنترل ابعاد سرد تختال، تغییر سیکل عملیاتی تختال، تغییر گرید و مشخصات تختال، ازجمله قابلیت‌های مهم این تجهیز به حساب می‌آید.

کارشناس کنترل کیفی فولادسازی از تست اولیه و موفقیت‌آمیز هند هِلد در واحد انبار روباز تختال (S7) خبر داد و اذعان داشت: افزایش سرعت بازرسی، کاهش تردد کارکنان برای ثبت اطلاعات بازرسی در سیستم IS SUITE، افزایش دقت بازرسی‌ها و آنلاین بودن بازرسی تختال، از مزایای مهم این دستگاه در واحد کنترل کیفی است.

وی در بخش پایانی سخنان خود از مدیریت و کارکنان واحدهای کنترل کیفی، فناوری اطلاعات، شرکت ایریسا و مرکز داده و سخت‌افزار، تشکر و قدردانی به عمل آورد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.