سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرای نوسازی شبکه برق‌رسانی در ۲ فاز
22 اسفند 1400 - 14:47
شناسه : 25720
خوشبختانه با همت کارکنان و حمایت‌های مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان پایداری شبکه برق‌رسانی به پمپ‌خانه مرکزی با اتمام پروژه احداث رینگ ۶.۶ کیلوولت حاصل شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میثم شهنیانی معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها فولاد خوزستان، اظهار داشت: پمپ‌خانه‌ مرکزی از مهم‌ترین بخش‌های شبکه تامین آب مورد نیاز واحد‌های تولیدی شرکت است که دارای شبکه برق‌رسانی با کابل‌های قدیمی، سایز نامناسب، معیوب و غیر قابل دسترس بود. در این شرایط، بهره‌برداری از این بخش با مشکل و ریسک بالایی مواجه شد. لذا با توجه به این موارد نوسازی کامل مسیر، شامل احداث کاندوئیت بانک بتنی و اجرای کابل با ظرفیت مناسب به عنوان یکی از پروژه‌های طرح پایداری تولید در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها قرار گرفت و اجرای آن به تیم مدیریت پروژه‌های برق‌رسانی سپرده شد.

راه‌اندازی ۲ پروژه برق در فولاد خوزستان

صادق طاهری مدیر پروژه‌های برق‌رسانی، گفت: با توجه به پیچیدگی‌های مسیر عملیات رینگ ۶.۶ کیلوولت، نوسازی مسیر طی دو فاز و در قالب دو پروژه تعریف و انجام شد. در این راستا فاز اول آن که پروژه احداث دو مسیر پست شماره ۱۳به پمپ‌خانه مرکزی و مسیر پست شماره ۱۴ به پمپ‌خانه مرکزی بود از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولادتوان نیروگاهی واگذار شد که طی سال ۱۳۹۷ عملیات اجرایی آن به پایان رسید.

وی افزود: فاز دوم کار در قالب پروژه احداث دو مسیر پست ۹ به پست ۱۳ و مسیر پست ۱۴ به پست ۱۷ تعریف و اجرای آن نیز از طریق مناقصه به شرکت پیمانکاری فولاد توان نیروگاهی واگذار شد که در اسفندماه جاری به پایان رسید و تحویل بهره‌بردار شد.

مدیر پروژه‌های برق‌رسانی، اذعان داشت: از چالش‌های جدی این پروژه وجود معارضان در طول مسیرهای اجرای پروژه به‌دلیل قدیمی بودن مسیرها و تراکم لوله‌های تاسیساتی مثل گاز و آب و عبور از شبکه فاضلاب و جاده‌های اصلی و بریج‌های موجود و همچنین مواجه شدن با معارضان پیش‌بینی نشده در هنگام حفاری بود‌. از دیگر چالش‌های اجرایی پروژه می‌توان به خطرات حفاری مسیرها به دلیل وجود شبکه متراکم گاز و کابل‌های برق‌دار موجود در منطقه حفاری مسیرها، به خصوص در زیرزمین و اطراف پست ۹ اشاره نمود، که با مدیریت ریسک و از طریق تمهیدات ایمنی و تلاش مستمر تیم پروژه و همکاری تنگاتنگ بهره‌بردار، خوشبختانه بدون هیچ‌گونه حادثه‌‌ای پروژه به اهداف و نتایج تعریف شده رسید.

طاهری بیان کرد: ایجاد مسیرهای استاندارد با لوله‌های ذخیره کافی و با سایز کابل مناسب و با قابلیت افزایش ظرفیت در آینده و ایجاد رینگ پایدار برق‌رسانی به پمپ‌خانه مرکزی شرکت فولاد خوزستان، اهداف اصلی پروژه بودند.

وی در پایان از حمایت‌های مدیرعامل، معاون برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌ها، همکاری‌های مستمر بهره‌بردار و تلاش‌های تیم پروژه پیمانکار، مشاور و کارفرما تشکر و قدردانی نمود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.