پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
اجرای پایلوت ملی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیان در سنگ‌آهن مرکزی ایران
04 بهمن 1401 - 12:41
شناسه : 33072
معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور عنوان کرد: معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در دیدار با مدیرعامل شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران و هیئت همراه، خواستار عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعدد در حوزه طرح‌های فناورانه بین این شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان یک پایلوت ملی شد.
ارسال توسط : منبع : شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار، علی یقطین، ریاست هیئت مدیره شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران گزارش مفصلی درباره فعالیت‌های انجام شده در حوزه نوآوری و دانش‌بنیان در شرکت ارائه داد و ورود به حوزه نوآوری و فناوری دانش‌بنیان را از راهبردهای اصلی مدیریت جدید شرکت برشمرد.

در ادامه این دیدار، حمیدیان استفاده از ظرفیت‌های قانونی در موضوع‌هایی مانند معافیت مالیاتی، سرمایه‌گذاری، تسهیلات و جذب نخبگان را یادآور شد و بر استفاده از توانمندی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و ظرفیت‌ نخبگان استانی و ملی به عنوان یک رویکرد مهم برای تحقق توسعه، پیشرفت و سرمایه‌گذاری در شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران تاکید کرد.

دهقانی فیروزآبادی که میزبان این جلسه بود، از حضور تیم مدیریتی آشنا به زیست‌بوم نوآوری و فناوری در شرکت سنگ‌ آهن مرکزی ایران ابراز خرسندی کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی از جمله قانون جهش تولید دانش‌بنیان و مواردی که در قانون بودجه سال جاری مرتبط با حوزه دانش‌بنیان مصوب شده است، می‌تواند ظرفیت‌های خوبی برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران با هدف بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان و دانش بومی کشور باشد و برای شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به ایجاد ستاد توسعه اقتصاد معدن در کشور، خاطرنشان کرد: عقد قرارداد و تفاهم‌نامه‌های متعدد در حوزه طرح‌های فناورانه بین شرکت سنگ‌آهن مرکزی ایران و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به عنوان یک پایلوت ملی در نظر گرفته شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.