سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اجرای ۱۲ طرح توسعه‌ای در منطقه ویژه‌ اقتصادی خلیج‌ فارس
28 فروردین 1400 - 10:57
شناسه : 10566
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس عنوان کرد؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس از اجرای 12 طرح توسعه‌ای در این منطقه‌ عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: با تکمیل این طرح‌ها که در مرحله‌ی ساخت و نصب تجهیزات قرار دارند، بیش از یک هزار و 500 فرصت شغلی جدید ایجاد خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن خلج طهرانی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ایجاد زیرساخت‌های مناسب را سبب جذب سرمایه‌گذار جدید و افزایش میل سرمایه‌گذاران فعلی برای انجام طرح‌های توسعه‌ای دانست و اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۲ طرح توسعه‌ای در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج ‌فارس در حال اجرا است.

وی تکمیل این طرح‌ها را سبب اشتغال‌زایی گسترده در منطقه و به ‌تبع آن ایجاد رونق اقتصادی در جنوب کشور خواند و افزود: بیش از یک هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی جدید در انتظار جوانان ایرانی به‌ ویژه جوانان کوشای هرمزگانی قرار دارد و امیدواریم بتوانیم به توسعه‌ اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در استان کمک کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج ‌فارس در تشریح اجمالی نتایج اجرای این طرح‌ها، گفت: افزوده شدن دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن به ظرفیت گندله‌سازی، سه میلیون و ۴۰۰ هزار تن بریکت آهن‌اسفنجی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شش فولادی، ۳۶ هزار تن حلال‌های نفتی، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن قیر و ۴۱ هزار تن فرومنگنز، می‌تواند جهشی چشمگیر در میزان تولیدات این منطقه عظیم اقتصادی محسوب شود.

خلج‌ طهرانی در پایان میزان تقریبی سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای ۱۲ طرح فوق را یک هزار و ۳۶۷ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: مناطق ویژه اقتصادی دارای مزاياي متعدد براي سرمایه‌گذاران و توليدکنندگان هستند و امیدوارم در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، در عمل بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را اجرایی کنیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.