پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اجرای ۲۹ مگاپروژه در کرمان
07 دی 1400 - 11:19
شناسه : 22309
مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان گفت: ۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان پایه‌گذاری شده که اکثر آن‌ها به تولید رسیده و بقیه تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان با بیان اینکه یکی از پتانسیل‌های خوب استان کرمان ظرفیت‌های معدنی و معادن آن است، اظهار داشت: تکمیل زنجیره‌های ارزش افزوده این معادن که عمده آن مس، سنگ‌آهن، زغال‌سنگ و کرمیت است در برنامه ششم به طور ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته تلاش شد تا بتوانیم با سرمایه‌گذاری در این حوزه، تکمیل زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی را در استان داشته باشیم، افزود: خوشبختانه با کمک همه ارکان اصلی استان از جمله استاندار، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی توانستیم بالای ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی پنج سال گذشته در استان کرمان در حوزه تکمیل زنجیره داشته باشیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه تا دو سال آینده استان کرمان علاوه بر فعالیت در حوزه معدن در صنعت نیز حرفی دارد، گفت: استان کرمان با اختصاص ۳۰ درصد ظرفیت فولادی کشور به خود، قطب فولاد کشور می‌شود.

حسینی‌نژاد با عنوان اینکه در سال‌های گذشته ۲۹ مگاپروژه و کارخانه در استان کرمان پایه‌گذاری شده که اکثر آن‌ها به نتیجه و تولید رسیده و تعدادی هم که باقی‌مانده تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد، بیان کرد: راه‌اندازی این پروژه‌ها فرصت‌های جدیدتری را برای استان کرمان فراهم کرده که در برنامه هفتم توسعه به عنوان محورهای اصلی دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه قطعه سازی و صنایع وابسته به آن، خدمات و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان ظرفیت‌های جدید استان کرمان دنبال می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه طبق اعلام مرکز آمار ایران و سازمان برنامه و بودجه استان کرمان رشد ۱۰٫۳ درصدی را طی برنامه ششم در حوزه صنعت و معدن داشته که یک شاهکار و فرصت جدیدی برای این استان در حوزه اشتغال است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه بیشتر اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه صنعت و معدن بوده است، اذعان داشت: با توجه به کارخانه‌های بزرگی که در استان ایجاد شده فرصت‌های خوبی برای جوانان و اشتغال آن‌ها در استان به‌ویژه در حوزه‌های خدمات، صنایع وابسته، قطعه‌سازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و… به وجود آمده است.

حسینی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده در استان ظرف چهار سال آینده که برنامه هفتم توسعه را داریم نرخ بیکاری در استان کرمان به شدت کاهش پیدا کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.