پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اجرای ۴۸ پروژه صنعت کشور را رونق می‌دهند
18 بهمن 1400 - 12:52
شناسه : 24292
در طرح سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری شرکت‌های بزرگ و دارای پشتوانه مالی مناسب، 48 پروژه بزرگ صنعتی در کشور راه‌اندازی شود که 42 پروژه آن با وزارت صنعت، معدن و تجارت و 6 پروژه دیگر با وزارت نفت است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی بخش عمده این پروژه‌ها در حوزه زیرساخت است. در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

قرار است از محل افزایش سرمایه این شرکت‌ها (سود سال‌های گذشته) تامین مالی پروژه‌های یاد شده انجام شود. از آنجا که این شرکت‌ها در تامین نقدینگی با چالشی مواجه نیستند می‌توان گفت که پروژه‌ها در موعد مقرر و طبق برنامه به بهره‌برداری خواهند رسید و برکات آن عاید کشور و مردم عزیز می‌شود. ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور، می‌تواند توسعه متوازن اقتصای و صنعتی را برای کشور به ارمغان بیاورد. نکته حائز اهمیت این است که با افتتاح پروژه‌های یاد شده می‌توان ضمن ایجاد اشتغال به توسعه صنعتی کمک قابل توجهی کرد.

البته بخش عمده پروژه‌ها در حوزه زیرساخت و در همین راستا ایجاد نیروگاه است. همان گونه که صنعتگران تجربه کردند، خاموشی‌ها در تابستان مشکلات متعددی را در زمینه تولید ایجاد کرد و حتی باعث تغییر قیمت‌ها شد، لذا یکی از اقدام‌ها برای حل این چالش، تامین برق است. مقرر شد تامین برق به میزان ۱۰ هزار مگاواتی که البته قابل افزایش تا ۱۵ هزار مگاوات است در دستور کار قرار گیرد. بدین جهت حداقل ایجاد ۴ نیروگاه در ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور تعریف شد. از طرف دیگر باید عنوان کرد که عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور بر بورس نیز اثر خواهد داشت و بی‌شک این امر سبب می‌شود که شاخص بورس تحت تاثیر قرار گیرد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.