پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
احتمال افزایش تولید مس در شیلی
04 اردیبهشت 1400 - 11:51
شناسه : 11020
پیش‌بینی می‌شود تولید فلز سرخ در شیلی طی سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 3.7 درصدی باشد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طبق پیش‌بینی،‌ میزان تولید مس شیلی به عنوان برترین تولیدکننده جهانی فلز سرخ طی سال ۲۰۲۱ میلادی با ۳٫۷ درصد رشد به پنج میلیون و ۹۵۷ هزار و ۱۰۰ تن افزایش می‌یابد. این در حالی است که میزان تولید فلز سرخ در شیلی از پنج میلیون و ۷۹۰ هزار تن در سال ۲۰۱۹ میلادی به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش یافت.
همچنین تولید مس شیلی با نرخ رشد سالانه ۴ درصد تا سال ۲۰۲۴ میلادی به ۶ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۸۰۰ تن خواهد رسید. انتظار می‌رود طی مدت یاد شده، با اجرای بیش از ۲۰ پروژه که اکنون هفت پروژه آن در حال اجرا است، ظرفیت تولید مس در این کشور، ۶۴۱ هزار و ۳۰۰ تن افزایش یابد.

سایه کرونا بر تولیدکنندگان بزرگ فلز سرخ

علی‌رغم اینکه شیلی به طور کامل محدودیت‌های قرنطینه را اعمال نکرد اما به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرکت مس کودلکوCodelco ، طی سال ۲۰۲۰ میلادی تنها شاهد رشد ۱٫۲ درصدی تولید فلز سرخ بود. این در حالی است که طی مدت یاد شده، تولید مس شرکت BHP نیز با ۳٫۹ درصد افت به یک میلیون و ۶۸۰ هزار تن کاهش یافت.

محدودیت‌های ناشی از این ویروس منجر شد تا شرکت آنتوفاگاستا Antofagasta نیز طی سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان تولید مس خود را با ۴٫۷ درصد کاهش به ثبت برساند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.