پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
احتمال سقوط قیمت سنگ آهن به ۹۰ دلار
19 آذر 1399 - 6:10
شناسه : 2914
بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) انتظار دارد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ میانگین قیمت سنگ آهن به ۹۰ دلار در هر تن سقوط کند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن؛ براساس اعلام بانک CBA استرالیا، روند صعودی فولاد چین ممکن است در کوتاه مدت ادامه یابد قبل از آنکه در انتهای سال آینده کاهشی شود.
علاوه بر این، براساس اعلام این بانک استرالیایی، شاخص قیمت سنگ آهن توسط تقاضای بالای فولاد از سوی چینی ها تا پایان سال ۲۰۲۱ حمایت می شود.
همچنین این بانک انتظار دارد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ میانگین قیمت سنگ آهن به ۹۰ دلار در هر تن سقوط کند.
بانک CBA انتظار دارد که با حداکثر رسیدن تقاضای زیرساخت های چین در ماه های آینده، حاشیه سود بالای فولاد تثبیت شود درحالی که بهبود محموله های دریایی سنگ آهن استرالیا و برزیل منجر به موجودی بالای بنادر چین خواهد شد.
علاوه بر این، CBA انتظار دارد سیاست های مالی چین از بخش های متمرکز کامودیتی دور شود که این امر ممکن است در سال آینده منجر به کندی در بخش زیرساخت ها و املاک این کشور شود.
در همین حال، با توجه به محدودیت های سختگیرانه زیست محیطی در حوزه سینترینگ که برای فصل زمستان اعمال شده انتظار می رود پرمیوم سنگ آهن لامپ در پایان امسال بهبود یابد اما در مقایسه با سال گذشته کندتر خواهد بود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.