سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
احداث صنایع‌ پایین‌دستی در مجاورت آلومینیوم المهدی ضروری است
08 خرداد 1400 - 14:14
شناسه : 13000
امام‌ جمعه بندرعباس و نماينده ولی فقيه در استان هرمزگان ضمن بازدید از شرکت آلومينيوم المهدی، گفت: بايد صنايع پايين‌دستی درمجاورت شرکت آلومينيوم المهدی احداث شود تا موجبات اشتغال‌زايی و رونق توليد در اين صنعت صورت گيرد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی آلومینوم المهدی
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده امام‌ جمعه بندرعباس و نماينده ولی فقيه در استان هرمزگان در بازديد از شرکت آلومينيوم المهدی، اظهار داشت: مشکل اصلی امروز کشور اقتصاد است و باید برای بهبود و عبور از مشکلات  به سوی مرحله پيشرفت گام‌های محکمي برداريم.

وي افزود: مسئله ايران قوی موضوع بسيار مهمی است واگذر از مشکلات جز با مجاهدت و تلاش جهادی در عرصه توليد و اقتصاد ميسر نمی‌شود و برای رسيدن به نيل اهداف کشور همه بايد پای کار، همراه و همدل در کنار همديگر حرکت کنند.

نماينده ولی فقيه در استان هرمزگان، گفت: در گذشته  شاهد مسائل و مشکلات عديده‌ای برای شرکت آلومينيوم المهدي در حوزه‌های مختلف شامل اخراج نيروها، تجمعات کارگران، انباشت بدهی‌ها و … بوده‌ايم و خوشبختانه از زماني که اين شرکت توليدي به مديريت جديد واگذار شد با عزم و اراده قوی مديران جهادی، همت و تلاش کارگران و کارکنان در مسير رشد، بالندگی و جهش توليد قرار گرفت که اين کار ارزشمند و مايه خرسندی است.

عبادی‌زاده کساني که در راه توسعه و آبادانی کشور به خصوص در عرصه اقتصادی و توليدی فعاليت می‌کنند مجاهدان واقعي در راه خداوند دانست و بیان کرد: تلاشگران اين بخش حياتی بايد مورد توجه و حمايت همه جانبه قرار گيرند تا چرخ‌های توليد و اقتصادی کشور کُند و متوفف نشود.

وي با بيان اينکه کارگران در صحنه نبرد اقتصادی از نقش، سهم و تاثيرگذاری بسزايی برخوردار هستند، ادامه داد: بايد به مقام و ارزش کارگران که ولی نعمت‌های ما هستند، توجه و نگاه ويژه‌اي شود تا به اهداف و برنامه‌های که در جهت رشد و ترقی ترسيم شده است، دست يابيم.

نماينده ولی فقيه در استان هرمزگان با اشاره به اينکه هرچند که از زمان واگذاری اين شرکت به مديريت جديد زمانی زيادي نمی‌گذرد، اذعان داشت: آمار و ارقام توليد اين صنعت پيشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمينه‌های مختلف داشته است که حتي مقام معظم رهبری نیز به جهش توليد در حوزه آلومينيوم طی سخنرانی خود به اين موضوع اشاره داشتند و اين خود بيانگر حرکت روبه رشد اين مجموعه توليدی در استان است که اميدواريم اين شرکت بتواند به عنوان يکی از قطب‌های توليد آلومينيوم، به جايگاه واقعی خود در کشور و جهان دست پيدا کند.

عبادي‌زاده قرار گرفتن آلومينيوم المهدی در مسير رشد و جهش را حاصل تلاش و همت جهادی همه‌ی کارکنان ومديران اين شرکت در دو جبهه شامل برطرف کردن مشکلاتی که در گذشته برای اين واحد توليدي پیش آمد و ديگری حرکت به سوی اهداف آينده خواند و عنوان کرد: روند رو به رشد صنعت آلومینیوم در استان هرمزگان به گونه‌ای است که می‌توان انتظار داشت تا در آینده‌ای نزدیک، جهش تولید در این صنعتی به طور کامل تحقق یابد.

وي با بيان اينکه عمده شهرهای پيشرفته درشهرهای ساحلی هستند، یادآور شد: استان هرمزگان ضمن برخورداری از صنايع متعدد، موقعيت خاصی از نظر واقع شدن در آبراه بين‌المللی، برخوداری از ۱۲۰۰ کيلومتر ساحل بکر، دارا بودن ظرفيت‌های بندری و بندرگاه‌ها، دسترسی به آب‌های آزاد،  قرارگيری در موقعيت حساس و استراتژيک تنگه هرمز، واردات و صادرات ۶۰ درصد کشور از بندر شهيد رجايی و… دارد. در این راستا مقام معظم رهبری در حکم اهدايی به اينجانب نسبت به اهميت بندرعباس در جايگاه کشوری تاکيد داشتند.

کم‌کاری ازهيچ دستگاهی پذيرفته نيست

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان با اشاره به اينکه کشور امروز در شرايط حساس است، تصریح کرد: حرکت و شتاب کشور در موضوعات مختلف بايد متناسب با گام دوم انقلاب صورت گیرد. در حال حاضر مشکل اصلی ما مربوط به دستگاه‌های اجرایی است. لذا باید برای رفع این مشکل همه کمک کنند.

توليد و اقتصاد مهم‌ترين گلوگاه‌های عبور از مشکلات هستند

عبادی‌زاده عرصه توليد و اقتصاد را مهم‌ترين گلوگاه‌های عبور از مشکلات و ايران قوی برشمرد و گفت: اگر اين بخش‌ها تقويت و مانع‌زدايی شود و به سمت مدیریت جهادی حرکت کنیم، باعث رونق و آبادانی کشور در ساير قسمت‌ها خواهیم بود.

وی با بيان اينکه اگر بخواهيم رونق توليد را در استان به ارمغان بياوريم، بیان کرد: يکی از ظرفيت‌های راهبردی و کليدي در بخش اشتغال، جذب جوانان و رونق توليد و توجه هر چه بيشتر به احداث، توسعه و رونق صنايع پايين‌دستی است، زيرا صنايع پايين‌دستي مزايای بسيار ارزشمندی از جمله قدرت اشتغال‌زايی زياد، جلوگيری از خام‌فروشی و ارزش‌افزوده و… را برای استان و کشور دارد.

لزوم احداث صنايع پايين‌دستی در کنار آلومينيوم المهدی

نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان، گفت: صنايع پايين‌دستی بايد در مجاورت همه صنايعي مادری که در استان فعاليت می‌کنند، احداث و راه‌اندازی شود تا شاهد تقویت روند رونق توليد و اشتغال‌زايی باشیم. البته برای این امر نيازمند همکاری دستگاه‌ها، مشارکت و سرمايه‌گذاری بخش خصوصی هستیم.

عبادی‌زاده به آمار منتشر شده‌ی مرکز پژوهش‌هاي مجلس شورای اسلامی در دو بخش فقر و بيکاری طی سال ۱۳۹۷ اشاره داشت و عنوان کرد: متاسفانه استانی مانند هرمزگان که سرشاراز ظرفيت‌ها مناسبی در بخش‌های مختلف است در بخش فقر و بيکاری جزو پنجم استان رده بالاي کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: برای کم کردن شکاف بين فقر و بيکاری، احداث صنايع پايين‌دستی دراستان يک ضرورت است که می‌تواند  نقش چشمگير و قابل توجهي را ايفا کند. همچنین باعث افزایش ایجاد اشتغال در منطقه می‌شود.

نماينده ولی فقيه در استان هرمزگان با بيان اينکه مردمان نجيب اين استان بايد از وجود و برکات صنايع در حوزه مسئوليت‌های اجتماعی برخوردار باشند، عنوان کرد: باید شاهد پيشرفت، عمران و آبادانی هر چه بيشتر اين استان در زمينه‌های مختلف باشيم.

حميد مهتدی مديرعامل شرکت آلومينيوم المهدی، اظهار داشت: زمانی که مديريت آلومينيوم المهدی در بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به گروه مپنا واگذار شد از مجموع ۴۶۸ ديگ تنها ۱۰۶ ديگ فعال و توليد اين شرکت چهار هزار تن بود و سه هزار ميليارد تومان بدهی و ۹۰۰ ميليارد تومان زيان انباشته داشت. اما در حال حاضر ۳۴۰ ديگ فعال به رشد ۸۸ درصدی رسيد که در سال ۱۳۹۹ با تلاش و همت همه کارکنان اين مجموعه توانستيم رقم توليد اين شرکت را به ۱۶۳ هزار تن برسانيم که اين افزايش توليد، رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد که باعث خرسندی است مقام معظم رهبری در پيام نوروزی خود به اين جهش توليد در حوزه آلومينيوم اشاره داشتند.

حيات و ممات آلومينيوم با برق است

مهتدی در حال حاضر موضوع اصلی اين شرکت کمبود برق دانست و گفت: حيات و ممات اين شرکت توليدی به برق است و ميزان تاب‌آوری ما در صورت نبود برق به ميزان دو ساعت است که در این راستا بعد از قطعی دیگ‌ها يکي پس از ديگری از مدار خارج می‌شوند و مورد انفجار قرار می‌گيرند. لذا اگر با کمبود برق مواجه شويم نمی‌توانيم توليد را افزايش دهيم.

توسعه و رونق صنايع پايين‌‌دستی يکی از اهداف است

مديرعامل شرکت آلومينيوم المهدی توجه به صنايع پايين‌دستی را يکی از کارهای مهم در زمينه رونق توليد و اشتغال جوانان جزو برنامه‌ها و اهداف اين شرکت دانست و عنوان کرد: متاسفانه در استان هرمزگان ۲۰ سال از احداث و فعاليت شرکت آلومينيوم می‌گذرد و فقط تعداد دو واحد پايين‌دستی وجود داشت که از ضايعات اين کارخانه استفاده می‌کردند که متاسفانه تعطیل شدند.

مهتدی با بيان اينکه در استانی مانند مرکزي حدود ۴۰ الي ۵۰  درصد صنايع پايين‌دستی آلومينيوم وجود دارد و در استان ديگري مانند هرمزگان حتی يک درصد از اين نیزوجود ندارد، تصریح کرد: دراين مسير باید گام‌های عملي برداشته شود تا شاهد رونق بيشتر اين صنايع پايين‌دستی در استان باشيم و امسال قصد داريم با حمايت‌های استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت قدم‌های اوليه را برداريم و اين حق استان است تا از توليدات و صنايع پايين‌دستی برخوردار و بهره‌مند شود.

برنامه ما توليد ۲۲۰ هزار تن در سال جاری است

مديرعامل شرکت آلومينيوم المهدی با اشاره به برنامه توليد اين شرکت در سال ۱۴۰۰، عنوان کرد: در برنامه سال جاری توليد ۲۲۰ هزار تن را در داريم که رقم بسيار بالايی است و با توکل بر خداوند و تلاش همه بخش‌های مجموعه اين شرکت محقق می‌شود.

مهتدی در پایان طراحی و ساخت ديگ ۴۵۰ کيلو آمپری توسط متخصصان اين مرز و بوم را در استان برای صنعت آلومينيوم را يکی ديگر از برنامه‌های اين شرکت عنوان کرد و گفت: اين اقدام باعث رونق و آبادانی بسيار خوبی در اين صنعت مادر می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.