سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی به همت ایمپاسکو
20 اسفند 1399 - 15:44
شناسه : 8865
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد؛ مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: هزینه سرمایه‌گذاری طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (PCC) به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن و آهک هیدراته به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در شهرستان داراب، حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است که راه‌اندازی این طرح، منجر به اشتغال حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم خواهد شد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ایمپاسکو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرعلی طاهرزاده مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، احداث کارخانه تولید آهک هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی شامل پخت و هیدراته کردن آهک به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن و نیز فراوری تولید کربنات کلسیم رسوبی به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن با استفاده از توان بخش خصوصی و عنایت به مزیت نسبی استان به واسطه معادن آهک است. بر اساس طرح توسعه مد نظر در این پروژه، میزان تولید سالانه تا ۵۰ هزار تن محقق شد.

وی افزود: بر اساس طرح اولیه، مدت ساخت پروژه حدود سه سال در نظر گرفته شده است که شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران پس از برگزاری فراخوان جذب سرمایه‌گذار، موفق شد نسبت به جذب سرمایه‌گذار در این خصوص (شرکت سیمان داراب)، اقدام نماید.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: به سبب احداث واحدهای تولیدی جدید و طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف صنعتی، سطح نیاز صنایع گوناگون به آهک طی سال‌های اخیر، افزایش چشمگیری پیدا کرده است. علاوه بر این، در پی اجرای فازهای بعدی هدفمندی یارانه‌ها، هزینه‌های تامین حامل‌های انرژی در آینده‌ای نزدیک افزایش خواهد یافت که این موضوع نیز به عنوان بخشی از طرح تحول اقتصادی دولت مطرح می‌شود؛ به طوری که به واسطه همین امر پیش‌بینی می‌شود برای تامین نیاز کشور به آهک طی سال‌های آتی، توسعه روزافزون این صنعت الزامی است.

طاهرزاده بیان کرد: در سال‌های اخیر، احداث واحدهای جدید تولید آهک با استفاده از فناوری روز دنیا به منظور بهینه‌سازی مصرف انرژی جهت کاهش هزینه‌های تولید و افزایش تولید آهک، در دستور کار ایمپاسکو قرار گرفته است. در همین راستا و به منظور تولید آهک کلوخه، هیدراته و کربنات کلسیم رسوبی (PCC)،  پروژه آهک داراب با نگاه تامین نیاز داخل و بازارهای بین‌المللی به واسطه مزیت‌های نسبی کشور، در نظر گرفته شد.

شایان ذکر است که آیین کلنگ‌زنی طرح احداث کارخانه کربنات کلسیم رسوبی (PCC) به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن و آهک هیدراته به ظرفیت سالانه ۲۰ هزار تن در شهرستان داراب، روز پنجشنبه مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) و با حضور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، انجام خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.