دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
احیای تخصصی واحدهای اقتصادی راکد
22 تیر 1401 - 13:37
شناسه : 30254
نماینده معاون اول رییس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، از بازگشت ۴۵۰ واحد راکد به چرخه اقتصادی خبر داد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رییس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، طی برگزاری مراسم امضای تفاهم‌نامه با انجمن مشاوران مدیریت ایران برای احیای ۴۵۰ واحد راکد و نیمه‌فعال، اظهار داشت: از شعارهای دولت، رییس‌جمهور و معاون ریاست‌جمهوری تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی است؛ بخشی از این رشد اقتصادی به طور قطع باید از محل سرمایه‌گذاری و ارتقا بهره‌وری صورت گیرد.

وی افزود: ۳.۵ درصد از این رشد اقتصادی از محل بهره‌وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری تامین خواهد شد؛ بر این اساس نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

نماینده معاون اول رییس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، بیان کرد: برای تحقق این حجم از سرمایه‌گذاری باید به سمت فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام، نیمه‌تعطیل و تعطیل رفت که اقتصاد کشور را با حداقل سرمایه‌گذاری متحول کند.

مدنی، گفت: احیای پروژه‌ای راکد و نیمه‌راکد نیز اگر به چرخه تولید برگردد به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد. پیش‌بینی شده با احیا پنج هزار واحد اقتصادی، ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود. دولت با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری منجر به فعال شدن سرمایه‌گذاری ۱۶۰ هزار میلیاردی می‌شود.

وی عنوان کرد: از سرمایه مردم نیز برای احیای واحدهای تولیدی استفاده می‌شود که اکنون با کمک بورس در حال انجام است و مردم استقبال می‌کنند. همچنین مدل‌های دیگری برای ورود سرمایه‌گذاری‌های مردمی در کنار دولت برای احیا واحد اقتصادی وجود دارد.

نماینده معاون اول رییس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، اظهار کرد: قرار دادن واحدهای دانش‌بنیان در کنار واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل از دیگر راه‌های احیا واحدهای متعدد است. به زودی نخستین پارک علم و فناوری احیا واحدهای اقتصادی در کشور افتتاح خواهد شد.

مدنی، یادآور شد: دستگاه‌های صندوق کارآفرینی امید، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج مستضعفان و بنیاد مستضعفان در کنار نهضت احیای واحدهای اقتصادی در حال فعالیت هستند که امیدواریم با فعالیت آن‌ها احیای چهار هزار واحد اقتصادی انجام شود.

وی اضافه کرد: استفاده از مشاوره مجموعه شرکت‌های مشاوره‌ای که امروز تفاهم‌نامه آن بسته می‌شود اتفاق مبارکی است. این شرکت‌ها می‌توانند فرایند احیای واحدهای اقتصادی را انجام دهند که با ۴۵۰ واحد اقتصادی آغاز می‌شود و این رقم قابل افزایش است.

توجه دولت به بخش خصوصی و تخصص قابل قدردانی است

سعید احمدیان رییس هییت‌مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران در این مراسم، اعلام کرد: طی این مسیر دو اتفاق مبارک روی داده و به بخش خصوص توجه و وارد عمل شده و مورد مهم دیگر توجه به تخصص است که قابل قدردانی است. این انجمن دارای سابقه ۲۳ سال سابقه فعالیت و ۸۵۰ عضو فعال در حوزه مشاوره مدیریت است.

رییس هییت‌مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران، در پایان خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت‌ها در زمینه مدیریت بهره‌وری، کیفیت، بازرگانی، طرح، فناوری اطلاعات، مالی، اقتصادی و منابع انسانی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.