جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
احیای ۱۵ معدن راکد در استان بوشهر
22 فروردین 1400 - 13:22
شناسه : 10201
رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در سال 1399، احیا و بهره‌برداری از ۱۵ معدن راکد آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رشید مرادی رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر، ۶ شهرستان دارای معدن راکد هستند که شامل سه مورد در دیلم، پنج فقره در دشتی، دو معدن در دشتستان، سه مورد در دیر، یک مورد در کنگان و یک مورد در تنگستان قرار دارد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این معادن، ۹ میلیارد تومان است که به صورت سالانه حدود یک میلیون و ۵۴۵ هزار تن مواد معدنی (غالبا سنگ لاشه و واریزه کوهی) از این معادن برداشت می‌شود. همچنین در این معادن به صورت مستقیم برای ۵۷ نفر اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر، گفت: مواد معدنی فوق ضمن اینکه بیشتر برای ساخت اسکله و واحدهای فراوری شن و ماسه به کار می‌رود، کمک شایان توجهی به تامین حجم بالایی از نیاز پروژه‌های استان بوشهر می‌کند.

مرادی بیان کرد: مشکل عمده این معادن ناتوانی بهره‌بردار و برداشت نکردن از آن‌ها بود که به دلیل نیاز استان، از پیمانکار سلب صلاحیت شد. با برگزاری مجدد مزایده، بهره‌بردار جدید انتخاب و بهره‌برداری و برداشت از آن‌ها آغاز شده ‌است. البته در حال حاضر ۱۵ پروانه اکتشاف، هفت فقره گواهی کشف و ۱۵۰ فقره معدن فعال در استان بوشهر وجود دارد.

وی ادامه داد: بیشترین حجم برداشت از معادن استان بوشهر، مخلوط کوهی (شن و ماسه)، سنگ‌های ساختمانی (لاشه و آهک‌های پرعیار)، دولومیت، مواد اولیه سیمان و سنگ گچ  است.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای مهم بخش معدن بوشهر، کمبود واحدهای فراوری مواد معدنی است که موجب ایجاد ارزش‌افزوده، سرمایه‌گذاری و اشتغال در این استان می‌شود. بنابراین باید در این زمینه تمهیدات و مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.