جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
احیا و فعال‌سازی ۲۲۶ معدن از ابتدای سال ۹۹
05 اسفند 1399 - 14:39
شناسه : 7820
مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس گفت: عملکرد احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک، از اهداف پیش‌بینی شده فراتر رفته است؛ به طوری که از ابتدای سال تا 20 بهمن ماه 1399، معادل 113 درصد اهداف طرح، تحقق یافت.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا عظیمی مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس در این جلسه، اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۲۰ بهمن ماه ۱۳۹۹، ۲۲۶ معدن در سراسر کشور، یا احیا شده‌اند و یا با اقدامات زیرساختی، توسعه یافته‌اند؛ این در حالی است که برای سال جاری احیا و فعال‌سازی ۲۰۰ معدن از سوی ایمیدرو پیش‌بینی شده بود.

وی افزود: طی مدت مورد بررسی، سه هزار و پنج شغل مستقیم در این طرح ایجاد شده است که بیشترین آن به معادن فلزی برمی‌گردد. همچنین معادن غیرفلزی، ‌سنگ‌های تزئینی و مصالح ساختمانی، در رتبه‌های بعدی ایجاد شغل قرار دارند.

مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس، گفت: حاصل احیا و فعال‌سازی این تعداد معدن، افزایش ۸٫۱ میلیون تن تولید ماده معدنی است؛ به طوری که معادن فلزی بیشترین سهم را در حوزه تولید به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن، معادن غیرفلزی، سنگ‌های تزئینی و مصالح ساختمانی قرار دارند.

عظیمی درباره سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای این طرح اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۲۰ بهمن ماه سال جاری، نزدیک به ۲۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این معادن انجام شده است که حدود نیمی از آن به معادن فلزی تعلق دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، تاکید کرد: طی سال جاری، ۹۳۹ محدوده معدنی در این طرح شناسایی و بر روی ۴۶۶ معدن، اقدام کلینیکی صورت گرفته است.

مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌مقیاس در پایان، خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح در سال گذشته تاکنون، به تعداد ۳۷۲ معدن احیا و توسعه یافته‌اند. همچنین سه هزار و ۶۸ محدوده معدنی شناسایی و بر روی یک هزار و ۲۳۶ معدن نیز، اقدام کلینیکی انجام شده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.