سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
احیا و فعال‌سازی ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط
11 اردیبهشت 1400 - 12:01
شناسه : 11517
طی سال 1399 رقم خورد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: در سال گذشته 253 معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شد. که عملکرد این بخش، 26 درصد از اهداف پیش‌بینی شده فراتر بود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری اینکه برنامه فوق به رغم همه‌گیری ویروس کرونا و دشواری‌های مربوطه اجرایی و محقق شد، اظهار داشت: از این تعداد ۱۷۰ معدن با اجرای طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک و متوسط و ۸۳ معدن نیز با اجرای پروژه‌های زیرساختی، به فعالیت تولیدی بازگشتند. این در حالی است که برای سال ۱۳۹۹، احیا و فعال‌سازی ۲۰۰ معدن پیش‌بینی شده بود.

وی با تاکید بر اینکه اهداف فوق با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌های صمت استان‌ها، خانه معدن ایران و شرکت‌های بخش خصوصی محقق شده است، افزود: بدین ترتیب کل تعداد معادن احیا و فعال شده از ابتدای سال ۱۳۹۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ به حدود ۴۰۰ معدن رسید.

ایجاد سه هزار و ۱۲۸ شغل

رییس هیات عامل ایمیدرو مجموع اشتغال حاصل از احیا و فعال‌سازی معادن را سه هزار و ۱۲۸ نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین سهم اشتغال با یک هزار و ۴۸ نفر به گروه معادن فلزی اختصاص داشت. در این راستا معادن غیرفلزی با ۸۵۴ شغل، در جایگاه دوم و گروه‌های سنگ تزئینی و مصالح ساختمانی هر کدام با ۶۱۳ شغل در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

افزایش ۹ میلیون تن ظرفیت تولید

جعفری همچنین درباره اثر احیا و فعال‌سازی این معادن در ایجاد ظرفیت تولید، بیان کرد: در سال گذشته با اجرای طرح احیا و فعال‌سازی معادن، بیش از ۹ میلیون تن ظرفیت تولید در چهار گروه فوق ایجاد شد که به ترتیب بیشترین سهم متعلق به گروه مصالح ساختمانی و سپس گروه‌های فلزی، غیرفلزی و سنگ تزئینی بود.

سرمایه‌گذاری ۲۶۲۵ میلیارد ریالی

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره سرمایه‌گذاری‌های انجام شده طی سال ۱۳۹۹، اذعان داشت: برای احیا و فعال‌سازی معادن کوچک در چهار گروه فوق، بیش از دو هزار و ۶۲۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد. که بیشترین سهم به ترتیب به معادن فلزی با بیش از یک هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال، معادن غیرفلزی ۷۶۲ میلیارد ریال، مصالح ساختمانی به میزان۳۱۱ میلیارد ریال و سنگ تزئینی با ۲۴۵ میلیارد ریال اختصاص داشت. علاوه بر این برای زیرساخت معادن کوچک و متوسط نیز سرمایه‌گذاری‌های انجام شده است.

جعفری عنوان کرد: شناسایی و اولویت‌بندی بر روی سه هزار و ۱۲۰ معدن انجام شده که تنها برای یک هزار و ۴۶۳ معدن، اقدامات کلینیکی صورت گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، برای سال ۱۴۰۰ نیز احیا و فعال‌سازی ۲۰۰ معدن در ۳۱ استان کشور پیش‌بینی شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.