جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اختراع دستگاه نانو میکرو حباب به نام ایمیدرو
15 دی 1399 - 4:40
شناسه : 4748
مدیر مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی ایران از دستیابی این مرکز به دانش فنی فرآیند فلوتاسیون ستونی با دستگاه نانو- میکروحباب به منظور سولفورزدایی از کنسانتره‌های ریزدانه آهن خبر داد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد با اعلام این خبر گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در جهت تحقق برنامه های اجرایی خود و در راستای سیاست های نقشه راه معدن و ثبت اختراعات و دستاوردهای پژوهشی و فناورانه، به دانش فنی “سولفورزدایی از کنسانتره‌های ریزدانه آهن با فرآیند فلوتاسیون ستونی در حضور نانو- میکروحباب ها” دست یافت.
وی افزود: این اختراع، به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به ثبت قطعی رسید.

فرآوری ذرات نرمه
مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با اشاره به اینکه فرآوری ذرات نرمه معدنی و باز فرآوری آن ها از جمله چالش‌های تکنولوژیک در کارخانه های فرآوری است، اظهار داشت: ذرات مذکور اغلب در کارخانه های فرآوری مواد معدنی به دلیل ناتوانی روش های مرسوم، از مدار حذف شده و به سمت باطله ها هدایت می شوند.
وی ادامه داد: اما ذرات نرمه معدنی، دارای عیار مشابه یا حتی بالاتر از بار ورودی به کارخانه هستند و با توجه به ابعاد و برخورداری از درجه آزادی کافی، نیاز به صرف انرژی برای خردایش ندارند.

کاربرد روش جدید سولفورزدایی در کارخانه های مختلف
وفایی فرد با بیان اینکه روش ثبت شده برای فرآوری ذرات نرمه معدنی کاملا صنعتی است، گفت: روش مذکور در بسیاری از کارخانه های فرآوری مواد معدنی کشور نظیر شرکت ملی مس، سنگ آهن گل گهر و فسفات اسفوردی و غیره، کاربرد دارد.
وی افزود: این روش همچنین، در حفظ و جلوگیری از هدر رفتن منابع ملی در باز فرآوری پسماندها و نرمه های معدنی قابل توسعه است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.