سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اختصاص ۱۵ درصد از سهم حقوق دولتی به توسعه منطقه‌ای
16 اسفند 1400 - 10:41
شناسه : 25447
نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند تا سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یکبار به منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت‌های آن اختصاص دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت سوم روز یکشنبه مجلس و در جریان  بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ بند الحاقی ۳ در تبصره ۷ را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند.

بر اساس بند الحاقی ۳ در تبصره ۷؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است نسبت به واگذاری مجوزهای معادن تعطیل در اختیار خود در قالب شرکت‌های سهامی عام طرح (پروژه) از طریق بازار سرمایه اقدام نماید.

همچنین ۶ ماه پس ازاجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یک سال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد، به صورت خودکار لغو می‌شود. آیین‌نامه این بند ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای عالی بورس تدوین و اجرایی خواهد شد.

گزارش عملکرد این بند سه ماه پس از مهلت مقرر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات کشور ارائه می‌شود.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک پیشنهاد الحاقی در این تبصره موافقت کردند. بر اساس این پیشنهاد الحاقی در تبصره ۷؛ دولت مکلف است سهم ۱۵ درصدی حقوق دولتی معادن را هر سه ماه یکبار به منطقه‌ای که معدن در آن قرار دارد جهت توسعه زیرساخت‌های آن اختصاص و گزارش آن را به مجلس ارائه کنند. همچنین در جهت اجرای قانون پرداخت یک درصد از  فروش معادن بابت اصلاح خرابی‌های وارده به منابع طبیعی گزارش اقدامات صورت گرفته را دو ماه یک بار به مجلس ارائه دهند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.