جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه به سطح طبیعی تری رسیده است
17 آبان 1399 - 11:29
شناسه : 1175
آرسلورمیتال که با 97 میلیون تن تولید فولاد در سال 2019 بزرگترین تولید کننده فولاد دنیاست اخیرا اظهار داشت با توجه به این که از سه ماهه دوم سال قیمت جهانی فولاد رشد داشته اختلاف قیمت آن با سنگ آهن و زغال سنگ بیشتر شده است. بهبود تقاضای فولاد و کاهش موجودی بازارها در سه ماهه سوم سال نیز باقی ماند. قیمت ها در اروپا، امریکا و چین رشد داشته و به با ثبات سازی این اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه کمک نمود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران، در اروپا روند بهبود تقاضای خودرو بهتر شد و اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه از سطح شکننده و بی ثبات اواخر فصل دوم سال بهبودهایی داشته و طبیعی تر شد. در امریکا هم بهبود تقاضای فولاد تداوم داشت و موجودی پایین بازار به قیمت ها کمک کرد. با توجه به این که در سه ماهه دوم سال کارخانه های فولاد زیادی در امریکا، اروپا، هند و ژاپن تعطیل شدند کاهش تولید فولاد و چدن موجب شد از اواسط سه ماه سوم سال به بعد تقاضای فولاد و مواد اولیه بهبود یابد.
در چین هم بسته های محرک اقتصادی دولت تقاضا و مصرف فولاد را در سال جاری بهبود بخشیده و اختلاف قیمت فولاد با مواد اولیه در سطح نرمالی قرار دارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.