سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اداره یک وزارتخانه کار یک شخص نیست
15 تیر 1401 - 15:57
شناسه : 29962
رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: برنامه‌هایی که در ادغام وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشته، تقریبا هیچ یک عملیاتی نشده‌اند که از این رو باید به سمت تفکیک این وزارتخانه حرکت کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمد لاهوتی رییس کنفدراسیون صادرات ایران، در حاشیه جلسه اتاق بازرگانی ایران، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۰ و زمانی که طرح ادغام وزارتخانه‌ها مطرح شد، سه هدف عمده را برای اجرای این سیاست در نظر گرفته بودند. نخست بنا بود با این تصمیم به سمت کوچک‌سازی و چابک‌سازی دولت حرکت کنند و کنار آن در اتخاذ تصمیمات، یک وحدت رویه به وجود بیاید که تضاد با سایر بخش‌ها به حداقل رسیده و سرانجام خدمت‌رسانی به مردم چه در حوزه حمایت از مصرف‌کننده و چه تولید ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید پس از ۱۰ سال میزان عملیاتی شدن این اهداف را بررسی کرد، افزود: متاسفانه در عمل به جای اینکه ادغام صورت بگیرد، شاهد تجمیع وزارتخانه‌ها بودیم و این یعنی هدف کوچک‌سازی عملیاتی نشد. در حوزه وحدت رویه نیز همچنان طی گذشت تمام این سال‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادها درگیر بود و اتخاذ تصمیمات چالش‌های خاص خود را داشت و در نهایت ارتقای خدمت‌رسانی به مردم نیز با مشکل مواجه شد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران، بیان کرد: به این ترتیب، به نظر می‌رسد که این وزارتخانه طی سال‌های گذشته، نتوانسته به اهداف خود دست پیدا کند و همانطور که همواره بحث تفکیک مطرح بود، امیدواریم که دولت سیزدهم بتواند این هدف را نهایی کند. در واقع بحث تفکیک در دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز مطرح بود، اما با توجه به عدم همراهی مجلس هیچگاه به مرحله نهایی نرسید. امید است که با توجه به همراهی دو قوه با یکدیگر امکان نهایی شدن این تصمیم فراهم شود.

لاهوتی تدرپایان خاطرنشان کرد: در واقع با توجه به اینکه وزارتخانه کوچک نشده و تمام مسئولیت‌های چهار وزارتخانه را در خود جمع کرده است، اداره آن نیز کار بسیار دشواری است و می‌توان گفت که یک فرد از اساس، توان اداره تمام این مسئولیت‌ها را ندارد. در کنار آن می‌توان با نگاهی دقیق‌تر به دستورات و ایجاد هماهنگی میان واردات و صادرات، شرایط را برای تولید و بهبود اوضاع فعالان اقتصادی نیز فراهم کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.