سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ادعای گم شدن ۳ میلیون تن فولاد قابل احراز نیست
13 اردیبهشت 1400 - 12:41
شناسه : 11660
رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد: رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در رابطه با ادعای گم شدن سه میلیون تن فولاد در زنجیره تولید، مصرف و صادرات فولاد، گفت: اگرچه در مقایسه بین مصرف ظاهری فولاد میانی شامل بیلت، بلوم و اسلب و تولید کل محصولات فولادی، برای یک سال کامل شمسی، اختلاف حدود سه میلیون تن مشهود است اما با توجه به یک سری نکات و عوامل مهم، موضوع گم شدن یا قاچاق این مقدار محصول میانی قابل احراز نیست.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان فولاد
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهرام سبحانی رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد با ارائه توضیحات بیشتر، اظهار داشت: آمار صادراتی که توسط گمرک کشور برای دوره یک‌ساله از یکم فروردین ماه تا ۲۹ اسفند ماه اعلام می‌کند را نمی‌توان به تولید همان دوره نسبت داد زیرا کالایی که در سه ماهه اول هر سال از گمرکات کشور صادر می‌شود، مربوط به تولیدات سال قبل است.

وی افزود: به دلیل کثرت واحدهای نورد و افزایش محصولات میانی خریداری‌شده شامل شمش و اسلب به‌ عنوان کالای در جریان تولید، امکان ارائه آمار دقیق محصولات نهایی وجود ندارد.

رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: انجمن فولاد از آنجایی آمار مورد نیاز خود را از شرکت‌های تولیدی دریافت می‌کند در همین راستا به دلیل اینکه تعدادی از شرکت‌های خودمصرفی در هر مقطع مقداری شمش تولیدی را هنوز به محصول تبدیل نکرده‌اند این مقدار شمش تولیدی در آمار محصول نهایی منظور نمی‌شود.

سبحانی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به توضیحات فوق کاملا بدیهی است که بین میزان مصرف ظاهری فولاد میانی و حجم تولید محصولات فولادی، مغایرت‌هایی وجود داشته باشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.