سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری، بهترین روش برای توسعه معادن
30 اردیبهشت 1400 - 9:41
شناسه : 12471
رییس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ارائه پیشنهادها به صورت بسته سرمایه‌گذاری، بهترین روش جذب سرمایه‌گذار برای توسعه معادن است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در نشستی، اظهار داشت: مطلوب است که به جای اقدامات مجزا، طرح‌های مزایده‌ای در قالب بسته‌های سرمایه‌گذاری ارائه شود.

وی با اشاره به نقش ایمیدرو، افزود: اقدامات پرریسک همچون اکتشاف که برای بخش خصوصی هزینه‌بر و زمان‌بر است، از سوی سازمان ایمیدرو انجام می‌شود و این سازمان می‌تواند کمک شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی را نیز جلب نماید.

محدودیتی برای هزینه‌های اکتشاف نداریم

رییس هیات عامل ایمیدرو، گفت: ایمیدرو هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت‌های اکتشافی و هزینه آن‌ها ندارد و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، این مهم صورت خواهد گرفت.

جعفری بیان کرد: طرح احیا معادن کوچک طی بیش از دو سال گذشته از سوی ایمیدرو و به نیابت از وزارت صنعت معدن و تجارت در حال اجرا است. علاوه بر این، طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن نیز برای حمایت از بخش خصوصی فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: این سازمان علاوه بر اقدامات فوق، طرح توسعه گوهرسنگ‌ها را به عنوان اقدام حمایتی از بخش خصوصی در دست اجرا دارد.

رییس هیات عامل ایمیدرو در پایان، خاطرنشان کرد: ایمیدرو با استفاده از منابع مالی شرکت‌های بزرگ در بانک‌ها و همچنین نهاد صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی، از توسعه معادن حمایت می‌کند.

شایان ذکر است که در این نشست، حسین شرافتی راد فرماندار تربت حیدریه و محسن زنگنه نماینده مردم تربت‌ حیدریه در مجلس شورای اسلامی به ارائه پتانسیل‌های توسعه معادن منطقه پرداختند. همچنین محمد توکلی معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و رضا عظیمی مجری طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک، گزارشی از اقدامات انجام شده در جهت توسعه معادن استان و شهرستان ارائه دادند‌.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.