سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ارائه بیش از ۱۰۰ طرح فناورانه به ایمیدرو
27 دی 1400 - 14:01
شناسه : 23199
مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو گفت: سالانه بیش از یکصد عنوان طرح براساس نیازهای فناورانه به ایمیدرو ارائه می‌شود که به عنوان طرح‌های «تقاضا محور» طبقه‌بندی شده‌اند. لذا طرح‌های کاربردی این سازمان براساس نیازها و تقاضای واحدها تعریف می‌شوند؛ به طوری که بعد از بررسی، نتایج طرح‌ها توسط ایمیدرو به بخش‌های مختلف جهت اجرا، ابلاغ می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو در نخسینن گردهمایی پژوهشی نمایندگان مجتمع‌های سرب و روی کشور که به میزبانی مهدی آباد برگزار شد، با تصریح اینکه ایمیدرو یک سازمان توسعه‌ای است، اظهار داشت: یکی از ماموریت‌های ایمیدرو توانمندسازی و ارتقا بهره‌وری است و حمایت از پژوهش‌های کاربردی، توسعه فناوری و ایجاد تکنولوژی و توسعه آموزش برای ستاد و بخش خصوصی فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی است.

وی، افزود: در شرایط تحریم یکی از سیاست‌های ایمیدرو استفاده از ظرفیت‌های موجود، انجام طرح‌ها و پروژه‌های بهره‌ور با همکاری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است. ارتقا بهره‌وری یکی از استراتژی‌های ایمیدرو و اهداف پروژه‌های پژوهشی است که آن را دنبال می‌کنیم.

مدیر آموزش پژوهش و فناوری ایمیدرو از افزایش شاخص هزینه های مراکز تحقیق و توسعه کشور از نیم درصد GDP به ۱٫۲ درصد خبر داد و گفت: این موضوع به دلیل قوانینی است که در این حوزه شکل گرفته و در همین راستا ایمیدرو جزو سازمان‌های دولتی برتر کشور از نظر ارزش و تعداد قراردادهای پژوهشی است.

سه سال تحقیقات

حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع مهدی‌آباد، بیان کرد: هم‌اکنون در صنعت سرب و روی نیازمند توسعه صنایع پایین‌دستی هستیم. تولید باتری‌های زینک ایر، تولید لیتوپون، نانو اکسید روی و توسعه صنعت گالوانیزه در کشور از جمله این صنایع هستند که زنجیره ارزش فلز روی را در کشور تکمیل می‌کنند.

وی ادامه داد: این جلسه به منظور هم‌افزایی و تعریف پروژه‌های پژوهشی کاربردی در حوزه سرب و روی و نیز نظارت بر اجرای پروژه‌های پژوهشی واحدهای سرب وروی کشور، مجتمع‌ها و طرح‌های تحت پوشش ایمیدرو و شرکت‌های منتخب برگزار شد. لذا شناسایی، بررسی و اولویت‌بندی و تامین نیازهای پژوهشی در حوزه سرب و روی از دیگر اهداف اصلی این نشست بوده است.

مدیر مجتمع مهدی‌آباد در پایان با ارائه پروژه‌های استخراج شده ذیل طرح جامع سرب و روی کشور توسط مجتمع مهدی‌آباد، خاطرنشان کرد: پروژه‌های پژوهشی دیگر مجتمع‌ها، ایمیدرو و نیز شرکت تهیه تولید در این نشست نیز معرفی و مقرر شد اطلاعات مربوطه از طریق پورتال تخصصی پایگاه داده‌های مرجع آموزش، پژوهش و فناوری سازمان در اختیار دیگر واحدها قرار گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.