دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
ارتباط مستقیم توسعه بورس کالا با رشد و رونق تولید
27 اردیبهشت 1401 - 15:11
شناسه : 27889
رییس اسبق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، با توجه به جایگاه و اهمیت بورس کالا در ساختار اقتصاد ایران گفت: حمایت‌ها از توسعه هرچه بیشتر بورس کالا، باید تداوم یابد تا صنایع بالادست و پایین‌دست با اطمینان خاطر و به دور از دخالت‌ها در بازار برای تولید و اهداف برنامه‌ریزی کنند.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهدی کرباسیان رییس اسبق هیات‌عامل ایمیدرو با شرح خاطرات در خصوص چگونگی شکل‌‌گیری بورس کالا، اظهار داشت: فعالیت بورس کالا در کشور با بورس فلزات در سال ۱۳۸۲ آغاز شد که با همکاری نزدیک وزارت اقتصاد و وزارت صنایع و معادن وقت این کار ارزشمند به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: از همان آغاز شکل‌گیری بورس فلزات تهران، برخی مخالفت‌ها با تشکیل بورس‌های کالایی وجود داشت ولی به دلیل هماهنگی‌های هم‌سو و حمایت وزارت اقتصاد و صنایع و معادن، دولت به سرعت و پس از شکل‌گیری بورس فلزات، راه‌اندازی بورس کالای کشاورزی را در دستور کار قرار داد که در ادامه، با ادغام بورس فلزات و کشاورزی، بورس کالای ایران شکل گرفت.

رییس اسبق هیات‌عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه افراد و مسئولان زیادی از سال ۱۳۸۲ تاکنون برای توسعه و رشد بورس کالا در اقتصاد ملی تلاش کرده‌اند و برگزاری این مراسم به نوعی قدردانی از زحمات گذشته است و جای تشکر دارد، گفت: در دوره اخیر نیز شاهد پیگیری‌های مستمر مدیران بورس کالا برای پیشبرد اهداف این بورس در زمینه حمایت از صنایع بالادست و پایین‌دست بوده‌ایم که به تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف توصیه می‌شود با حمایت روزافزون از بورس کالا، شرایط را برای توسعه این بستر معاملات و ارائه خدمات متنوع‌تر به تولید فراهم کنند.

کرباسیان بیان کرد: نقش بورس کالای ایران در اقتصاد کشور غیر قابل انکار است و مثل همیشه به سیاست‌گذاران توصیه می‌شود که در بحث قیمت‌گذاری به جای سازوکارهای دستوری و دخالت‌های بی‌مورد و دفعتی، از مسیر عرضه و تقاضا که در بورس کالا متجلی می‌شود، باید بهره گرفته شود.

وی عنوان کرد: دخالت در مبانی اقتصاد و نظام بازار، علاوه بر به هم زدن نظم و قاعده معاملات قطعا به زیان تولید تمام می‌شود و تاکید بر این است که استفاده بیشتر از ظرفیت بورس کالا همان مسیر صحیح برای رونق‌بخشی به تولید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بدون شک، بورس کالای بزرگ‌تر و توسعه‌یافته‌تر به معنای حمایت و رونق واقعی در بخش‌های مختلف تولیدی و بازار کشور است و با فراهم شدن شرایط برای تحقق این توسعه، منفعت اصلی این رویداد به اقتصاد کشور می‌رسد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.