سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
ارزش ۵۰۰ میلیون دلاری صادرات ایران به عراق
18 مهر 1400 - 15:50
شناسه : 18945
عضو هییت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق با اشاره به عوامل رشد صادرات ایران به عراق در شهریور امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات کشور به عراق در نیمه دوم سال افزایش یابد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید حسینی عضو هییت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق در مورد وضعیت صادرات ایران طی ۶ ماهه نخست امسال، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به طور متوسط هر ماه ارزش صادرات ایران به عراق حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده که از روند نسبتا خوبی برخوردار است. اگرچه بخشی از رشد صادرات ایران به عراق در ۶ ماه ابتدای امسال به علت افزودن ارزش صادرات گاز سال گذشته ایران به عراق در آمار صادراتی خرداد ماه امسال است، اما به طور کلی روند صادرات کشور به عراق خوب بود.

وی علت رشد صادرات در شهریور ماه نسبت به مرداد ماه امسال را برگزاری مراسم اربعین عنوان کرد و افزود: در این ایام صادرات برخی اقلام خوراکی و همچنین اقلام مصرفی از جمله ظروف یکبار مصرف افزایش می‌یابد.

عضو هییت رییسه اتاق مشترک ایران و عراق در پایان با بیان اینکه افزایش قیمت ارز نیز در صادرات به عراق موثر بوده است، خاطرنشان کرد: معمولا هر سال در نیمه دوم سال صادرات ایران به عراق افزایش می‌یابد، لذا پیش‌بینی می‌شود، در سال جاری نیز صادرات در نیمه دوم سال به عراق افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، در شهریور ماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۸۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۶۷۷ میلیون دلار کالا به عراق صادر شد که با توجه به میزان صادرات در شهریور ماه سال گذشته  از رشد ۳۰ درصدی در وزن و ۱۹ درصدی در ارزش برخوردار بوده است. همچنین در شهریور امسال نسبت به مرداد صادرات کشور به عراق از لحاظ وزنی رشد ۷۲ درصدی و ارزشی رشد ۸۶ درصدی را داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.