پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اروپایی‌ها خریداران محصولات فولادمبارکه
07 فروردین 1400 - 14:23
شناسه : 9345
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مطرح کرد؛ دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خصوص میزان کیفیت محصولات تولیدی شرکت فولادمبارکه، گفت: به دلیل اینکه محصولات شرکت فولادمبارکه ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی است، این شرکت طی سال‌های گذشته توانست صادرات قابل قبول و گسترده‌ای در این صنعت داشته باشد؛ زیرا اگر اینگونه نبود، اقصی نقاط جهان همچون کشورهای صنعتی اروپایی، خریدار محصولات این شرکت فولادی نبودند.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اظهار داشت: با توجه به اینکه حجم تولید فولاد در ایران به مرز ۳۵ میلیون تن نزدیک شد و نیاز داخل نیز بین ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن بیشتر نیست، در نتیجه ایران به یک صادرکننده محصولات فولادی تبدیل خواهد شد و نیمی از تولید کشور را باید صادر کند. بنابراین برای انجام صادرات باید به محصولات با کیفیت بالا متکی شویم. در این میان مشاهده می‌شود که شرکت فولادمبارکه به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در کشور، محصولات ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی تولید می‌کند. زیرا اگر این‌گونه نبود، اقصی نقاط جهان خریدار محصولات این شرکت فولادی نبودند.

وی افزود: در زمانی که ایران و صنعت فولاد کشور تحریم نبود، شاهد صادرات محصولات شرکت فولادمبارکه به اروپا بودیم. برای مثال در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۴ درصد محصولات صادراتی این شرکت به کشورهایی همچون ایتالیا، پرتقال و فرانسه صادر می‌شد. در این راستا، صادرات محصول ورق فولادمبارکه به کشورهای صنعتی اروپایی و شرق آسیا مانند تایوان، تایلند، ویتنام و… نشان از محصولاتی با ۱۰۰ درصد با کیفیت و مطابق استانداردهای بین‌المللی دارد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، اذعان داشت: نکته مهم اینجاست که باید میزان تولید شرکت فولادمبارکه آنقدر افزایش پیدا کند که نیاز داخل را تامین و مابقی آن را صادر کند، اما در شرایط فعلی تنها مشکل این شرکت یک سطح بودن تولید با نیاز بازار داخل است و درنتیجه محصولی برای صادرات و ارزآوری باقی نمی‌ماند؛ البته شرکت فولادمبارکه توانسته با وجود تمامی مانع‌های پیشروی خود نیاز داخلی کشور را تامین کند، اما در کنار این موضوع لازم است تا برای این شرکت و همچنین تولید ورق توسط فولادمبارکه و دیگر تولیدکنندگان این محصول، افق چشم‌انداز در نظر گرفته شود تا روزی برسد که حداقل دو برابر نیاز داخلی ورق تولید کنیم.

خلیفه سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: ورق یک محصول کیفی فولادی به حساب می‌آید و ارزش‌افزوده بالایی را برای فولاد کشور به همراه دارد. در نتیجه ما باید روی شرکت فولادمبارکه و همچنین توسعه طرح‌های این شرکت تعصب داشته باشیم که با سرعت بیشتری انجام شود. برای مثال طرح نورد گرم ۲ به زودی باید اجرا شده و به بهره‌برداری برسد تا علاوه بر تامین نیاز داخل، بتوانیم در مسیر صادرات گام برداریم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.