جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
از بازار فولاد و محصولات فولادی چه خبر؟
17 آذر 1399 - 7:11
شناسه : 2691
بهای فولاد در دوگانگی منطقه‌ای به سر می برد. با خوش‌بینی به بهبود اقتصاد در امریکا و اروپا و اخبار خوب واکسن، قیمت‌ها روند افزایشی خود را همراه با بهبود تقاضا در این مناطق ادامه داد و حتی شاهد کاهش عرضه‌های صادراتی در بعضی مناطق بود و همچنین شاهد قیمت های بالاتر فروش توسط CIS و ترکیه و برزیل بودیم.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از کیوان جعفری طهرانی، بهای اسلب با توجه به افزایش تقاضا برای ورق در اروپا و رشد قیمت ورق، روند صعودی داشت و برخی منابع خبر از کمبود ۴۵۰ هزار تنی اسلب در سه ماهه اول ۲۰۲۱ در اروپا می دهند.
اسلب CIS با ۴۵ دلار افزایش به بهای ۵۷۰ دلار فوب معامله شد و هم اکنون ۶۰۰ دلار تحویل ترکیه پیشنهاد می شود در حالیکه ترکیه HRC را ۷۰۰ تا ۷۲۰ دلار فوب به فروش می رساند و CRC نیز ۸۵۰ دلار تحویل جنوب اروپا به فروش می رسد. ایتالیا در خواست اسلب ۵۸۰ دلاری CFR را دارد.
برزیل نیز اسلب را ۶۰۰ دلار فوب به امریکا فروخت و تحویل فوریه را ۶۲۰ دلار پیشنهاد می دهد که رشد ۶۵ دلاری در یک هفته داشت.
در چین اما اسلب هنوز ۵۴۵ تا ۵۵۰ دلار CFR معامله می شود و قیمت ورق HRC نیز ۵۹۲ دلار فوب بود.
معاملات فیوچر محصولات فولادی چین، حتی کاهش را نشان می دهد و مانع از افزایش قیمت ها در چین و آسیا می شود.
ورق هند نیز به بالاترین سطح در ۵ سال گذشته رسیده و هند با ۲۷ دلار افزایش HRC را ۶۶۴ دلار به فروش می رساند. منع آمدوشد در اکثر نواحی برطرف شده و کارگران می توانند برای کار به کارخانجات برگردند که موجب افزایش مصرف فولاد در بازار داخلی هند شده است.
بیلت تانگشان با ۱۰ یوان کاهش ۳۵۸۰ یوان در هر تن ارزیابی شد و واردات بیلت بسیار ضعیف است هر چند پرواز نرخ سنگ آهن وارداتی به ۱۴۵ دلار، خبر از سود خوب فولادسازان دارد و افزایش پرمیوم سنگ آهن لامپ در راستای محدودیت زمستانی گندله سازها معمولا در زمستان دیده می شود.
در بازارهای آسیایی اما کاهش عرضه همراه با کمبود قراضه شنیده می شود.
تقاضا در فیلیپین بالا بود و روسیه و مالزی بیلت را ۵۱۰ دلار تحویل فیلیپین فروختند و ویتنام نیز بیلت را ۵۱۵ دلار CFR پیشنهاد داد و ژاپن بیلت را ۵۳۰ دلار تحویل فیلیپین اعلام نمود.
قیمت های بیلت CIS با فروش به شمال آفریقا، افزایش داشت و ۴۹۵ دلار فوب ارزیابی شد.
۳۰ هزار تن بیلت به تونس به بهای ۵۲۵ دلار CFR فروخته شد و ۳۰ هزار تن نیز به قیمت ۵۱۵ تا ۵۲۰ دلار فروخته شده در حالیکه میلگرد در تونس ۵۷۰ تا ۵۷۵ دلار درب کارخانه به فروش می رسد.
الجزایر شاهد بهبود تقاضا بود و بیلت داخلی ۵۰۱ دلار درب کارخانه به فروش می رسد که معادل ۶۵۰۰۰ دینار است.
ترکیه هم ۱۰ هزار تن بیلت را از CIS خرید و خود نیز بیلت را تا ۵۱۰ دلار فوب پبشنهاد می دهد.
افزایش نرخ قراضه وارداتی ترکیه به ۳۷۰ دلار CFR می تواند پیشران قیمت های بیلت CIS به ۵۱۰ دلار فوب باشد.
یک محموله بیلت توسط شرکت ازمیر ترویه ۵۱۵ دلار CFR خریداری شد.
صادرات میلگرد CIS در انتظار افزایش بیشتر قیمت ها و تقاضا از اروپاست و اعلام قیمت نشده است ولی ترکیه میلگرد را ۵۳۰ دلار فوب عرضه می کند.
مفتول ترکیه ۶۲۰ تا ۶۳۰ دلار فوب و از CIS در ۶۰۰ دلار فوب شنیده شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.