پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
از صفر تا صد تولید و کیفیت محصولات ذوب‌آهن، زیر ذره‌بین
01 خرداد 1401 - 9:42
شناسه : 28035
مدیر کیفیت فراگیر ذوب‌آهن اصفهان به تشریح دلایل کیفیت برتر محصولات فولادی این شرکت پرداخت و گفت: با توجه به اینکه از اولین مرحله یعنی ورود مواد اولیه به خط تولید تا تولید محصول نهایی و سنجش کیفیت، همه زیر نظر کارشناسان کیفیت خطوط تولید قرار داشته و به همین سبب نیز، اخیرا موفق به کسب نشان ویژه استاندارد ۱۴۰۰ شدیم.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد صدری مدیر کیفیت فراگیر ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به این که تولید فولاد در ذوب‌آهن اصفهان به شیوه کوره بلند انجام و ۷۰ درصد فولاد دنیا به این شیوه تولید می‌شود، اظهار داشت: فرایند استانداردسازی و دست‌یابی به مطابقت محصول با استاندارد، مستلزم این است که از ابتدای فرایند تولید که سنگ معدن وارد شرکت می‌شود تا مرحله پایانی یعنی تولید محصول نهایی، مطابق دستورالعمل‌های مربوطه کنترل شود.

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی ذوب‌آهن که دارای نشان تایید صلاحیت از سازمان استاندارد است، تمام آزمایش‌هایی که در صنعت فولاد لازم است را برای همه مواد اولیه و محصولات انجام می‌دهد. فرایند تولید فولاد از ابتدا تا بخش فولادسازی تحت نظارت آزمایشگاه مرکزی است و پس از تولید ذوب فولاد، توسط مدیریت کیفیت با آزمایش‌های لازم بر روی آن کنترل می‌شود.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب‌آهن اصفهان، گفت: در واقع فرایند کامل تولید ذوب و ریخته‌گری تحت کنترل مدیریت کیفیت قرار داشته و آنالیز ذوب و همچنین مشخصات شمش مورد بررسی قرار می‌گیرد. در بخش نورد ذوب‌آهن اصفهان، چند کارگاه وجود دارد که محصولاتی همچون میلگرد، تیرآهن، کلاف، ناودانی، نبشی، ریل و … تولید می‌کنند و این مدیریت، کیفیت این محصولات را تحت کنترل دارد.

صدری با اشاره به این که تمامی محصولات، استانداردهای تعریف شده دارند، بیان کرد: ذوب‌آهن اصفهان از دیرباز با سازمان استاندارد، جهت تدوین استانداردهای محصولات فولادی، همکاری دارد که دستاوردهای بسیاری به همراه به ارمغان آورده است.

وی به شیوه کنترل کیفیت ریل نیز اشاره و اضافه کرد: در سیستم تولید ریل، کنترل کیفیت به صورت مکانیزه و مداوم انجام می‌شود. این سیستم تست‌های غیر مخرب و عیوب داخلی را بررسی می‌کند و در واقع ریل تولید شده به دلیل حساسیت این محصول در هر میلی‌متر مورد بررسی و کنترل قرار می‌گیرد تا مطابق استاندارد باشد.

مدیر کیفیت فراگیر ذوب‌آهن اصفهان ادامه داد: انواع ریل در ذوب‌آهن تولید می‌شود که همگی از کیفیت در سطح جهانی برخوردار هستند. ضمن اینکه با تولید ریل زبانه سوزن و آرک معدن، ذوب‌آهن اصفهان در جشنواره ملی نوآور برتر در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، برگزیده و موفق به دریافت تندیس شد.

انتهای پیام/  

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.