سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
از ۳ طرح شرکت آلومینیوم المهدی بهره‌برداری شد
21 بهمن 1399 - 15:51
شناسه : 6818
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان؛ همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، بهره‌برداری از 3 طرح شرکت آلومینیوم المهدی استان هرمزگان با سرمایه‌گذاری ۲۴۵ میلیارد ریال آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، خلیل قاسمی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌ها، اظهار داشت: یکی از این طرح‌ها راه‌اندازی کوره ۶۶ تنی شماره ۳ آلومینیوم المهدی است که برای این طرح ۶۷ میلیارد سرمایه‌گذاری ریالی و بیش از ۱۶.۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی صورت گرفته است.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح موجب خواهد شد تا ظرفیت نگهداری مذاب در کارگاه ریخته‌گری افزایش پیدا کند که منجر به ایجاد ظرفیت آلیاژسازی و افزایش تولید شمش‌های ۵۰ پوندی خواهد شد.

رییس سازمان صمت هرمزگان گفت: ظرفیت این طرح، تولید ۲۳ هزار و ۷۶۰ تن شمس آلومینیوم در سال است. همچنین بهره‌برداری از سامانه اسکادای تجهیزات پست‌های برق از دیگر طرح‌های افتتاحی شرکت آلومینیوم المهدی در این روز به حساب می‌آید.

قاسمی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح، اتصال به مراکز دیسپاچینگ ملی و منطقه‌ای از ۲ مسیر مجزا میسر و تجهیزات پست‌های برق مجتمع در سطوح ولتاژی (۲۳۰ ، ۱۳۲، ۲۰ ، ۶/۶ و ۴/۰) کیلوولت قابل کنترل است.

وی اضافه کرد: سامانه اسکادای تجهیزات پست برق شرکت آلومینیوم المهدی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه داده، به منظور کنترل و پایش دقیق برخی تجهیزات این پست در سطوح ولتاژ مختلف، امکان رویت و کنترل کامل تجهیزات تا سطح دیسپاچینگ ملی و منطقه‌ای برقرار شده است.

رییس سازمان صمت هرمزگان ابراز داشت: برآورد اجرای طرح حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود که خوشبختانه با مبلغ ۳۸ میلیارد ریال به سرانجام رسید.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: در این روز طرح فایر ۴ کارخانه پخت آند شرکت آلومینیوم المهدی هرمزگان نیز راه‌اندازی شد.

شایان ذکر است که بهره‌برداری از شرکت توسعه گچ متین سمنان، طرح توسعه پترو کالای هگمتان و اجرای بزرگ‌ترین واحد تولید کربنات سدیم خاورمیانه، از دیگر طرح‌های صنعتی هرمزگان در این روز به شمار می‌رود.
انتهای پیام/


ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.