دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
استخراج سالانه مواد معدنی در خوزستان
22 تیر 1401 - 19:40
شناسه : 30267
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار استان خوزستان گفت: سالانه حدود 16 میلیون و 500 تن مواد معدنی در خوزستان استخراج می‌شود و پنج هزار نفر در این بخش فعالیت دارند که رقم بسیار بالایی است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان، در بیستمین اجلاس سالانه هییت‌عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران، اظهار داشت: خوزستان دارای ۲۷۳ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است که تنها تعداد ۱۰۰ معدن فعال است.

وی افزود: ۱۲ معدن سنگ‌ و گچ در خوزستان وجود دارد که از این تعداد، هشت معدن فعال است و با توجه به اهمیت و نیاز خوزستان به این معادن باید به صورت فنی بهره‌برداری شوند. در خوزستان بخش تولید نمک معدنی بسیار فعال و موفق است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان، با بیان اینکه ۸۲ درصد نفت و گاز و ۴۲ درصد درآمد کشور از استان خوزستان تامین می‌شود، بیان کرد: خوزستان در بحث معدن تخصصی در رتبه‌های آخر کشور است. نظام‌ مهندسی معدن خوزستان بالغ بر یک هزار عضو دارد که با این تعداد عضو، باید بهره‌برداری تخصصی در استان انجام شود و اثرگذاری مطلوبی را در تولید ثروت داشته باشیم.

فتوحی در پایان خاطرنشان کرد: برای شناسایی معادن شرق و شمال شرق خوزستان باید اقدامات موثرتری صورت پذیرد و از متولیان این بخش تقاضا داریم با توجه به ارزش افزوده و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان درآمدزایی خوبی در این بخش ایجاد کنند. استان خوزستان نیازمند طرح جامع معدنی است و این استان در تولید فراورده جدید مواد معدنی، ظرفیت بسیار مناسبی دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.