جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
استخراج سالانه ۲۱ میلیون مواد معدنی از معادن سمنان
21 دی 1400 - 9:30
شناسه : 22883
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان گفت: بالغ‌بر ۱۳ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش معدن استان انجام شده و سالانه ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می‌شود.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی تشنه‌دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در بیست و یکمین جلسه شورای معادن استان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در استان سمنان ۶۶۲ معدن دارای پروانه بهره‌برداری و با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۳ هزار میلیارد ریال مشغول به فعالیت هستند که سالانه به میزان ۲۱ میلیون تن مواد معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود و با فعالیت این تعداد معادن، زمینه اشتغال حدود پنج هزار و ۷۰۰ نفر در استان فراهم شده است.

وی افزود: در اجرای بند ۵ جز الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه موضوع یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن به روستاهای هم‌جوار، کمیته‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری تشکیل و برای احصا و بحث هزینه کرد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، گفت: یک درصد سود حاصل از فعالیت معادن، متعلق به روستاهای هم‌جوار است که باید صرف توسعه روستاها شود و در کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های نظارتی و اجرایی این موضوع رصد خواهد شد. همچنین در این نشست درخواست پیمانکاران راه‌سازی در خصوص تسهیل و تسریع در صدور مجوز برداشت مصالح موردنیاز پروژه‌ها موردبررسی قرار گرفت.

تشنه‌دل در پایان خاطرنشان کرد: بررسی درخواست تعدادی از معادن و شرکت‌های معدنی استان در خصوص برداشت، شروع بازه تعطیلی موقت و تعطیلی موقت و بررسی مصوبات جلسات قبل از دیگر دستور کار این نشست بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.