پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
استراتژی فولاد هرمزگان، رضایت مشتری است
12 خرداد 1401 - 14:38
شناسه : 28669
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پی کسب تندیس رضایت‌مندی مشتری گفت: این شرکت، همواره بر آن بوده است با به‌کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه‌های خود را بر پایه تجربه خوشایند مشتریان تهیه و تدوین کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در ششمین اجلاس سراسری رضایت‌مندی مشتری با رویکرد نقش مدیران اقتصادی بخش تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی که در سالن همایش‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی برگزار شد، فولاد هرمزگان موفق به کسب تندیس رضایت‌مندی شد. در پی کسب تندیس رضایت‌مندی مشتری، روابط عمومی فولاد هرمزگان با عطاالله معروف‌خانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت‌وگویی انجام شد که در ادامه متن کامل آن را می‌خوانید:

نقش تولید دانش‌بنیان بر حفظ و توسعه مشتریان داخل و خارج چیست؟

در محیط پر تلاطم اقتصادی، استراتژی کسب‌وکار دانش‌بنیان، یکی از مهم‌ترین راه‌های توسعه و رشد اقتصادی است. توسعه و تولید محصولات جدید از شاخص‌های اثرگذار بر رضایت مشتریان محسوب می‌شود. روند پیشرفت تحولات روزافزون در محیط کسب‌وکار امروزی از ضروریات هر بنگاه اقتصادی قلمداد شد. شرکت‌هایی که توانایی فناوری، نیروی متخصص و مدیریت پیشرفته دارند، در این عرصه می‌توانند موفق عمل کنند. رمز توسعه اقتصادی، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش رقابت و تنوع محصولات باعث تحول اساسی خواسته‌های مشتریان است. در یک اقتصاد مبتنی بر دانش، گسترش دانش و مهارت‌ها منجر به نوآوری می‌شود و به تبع آن، افزایش درآمدها و انتقال به دنبال خواهد داشت. حفظ بازار فعلی و گسترش بازار، مستلزم کشف خواسته‌ها و جلب رضایت مشتریان از طریق ایجاد تغییرات در نظام تولید، کیفیت و بازاریابی و فروش محصولات و در راس آن تامین رضایت مشتریان است.

جلب رضایت مشتریان چه نقشی در تعالی شرکت خواهد داشت؟

مشتری، سرمایه، اعتبار و آینده یک کسب‌و کار است و باعث رشد کسب و کار، بهبود عملیات و در نهایت منتج به افزایش درآمد و پویایی شرکت‌ها خواهد شد به ویژه مشتریان وفادار برای شرکت‌های مشتری‌مدار سرمایه‌هایی هستند که با هیچ چیز دیگری جایگزین نخواهند شد. از این رو شرکت‌های مشتری‌محور بر این باور هستند از طریق سنجش و اندازه‌گیری رضایت مشتریان خود، می‌توانند نقاط قوت و قابل بهبود خود را شناسایی کنند و متناسب با نظرات برداشتی مشتریان، ارزیابی مناسبی از عملکرد شرکت داشته باشند و متعاقبا اقدامات اصلاحی و حتی پیشگیرانه‌ای انجام دهند که باعث بهبود و تعالی عملیات شرکت شده و از طریق اجرای این فرایند امکان شناسایی مزیت‌های رقابتی برای آن‌ها فراهم می‌شود. اگر می‌خواهیم در دنیای کسب‌وکار به شرکتی پیشتاز در حوزه کاری تبدیل شویم، باید جلب رضایت مشتریان را تبدیل به مهم‌ترین اولویت خود کنیم. باید مدنظر داشت که عامل اصلی رضایت‌مندی مشتریان، مشتری‌مداری است.

مشتری‌مداری باعث صمیمیت با وی می‌شود و رضایت و وفاداری مشتری را به دنبال دارد. رضایت‌مندی مشتری بسیار اهمیت دارد و در آینده اهمیت بسیار بیشتری نیز پیدا خواهد کرد. تنها با این شیوه است که می‌توانیم پیشرفت کنیم، رشد داشته باشیم و مشتریان خود را به مشتریان دائمی و وفادار تبدیل کنیم. در این ارتباط شرکت فولاد هرمزگان، همواره بر آن بوده است با به‌کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه‌های خود را بر پایه تجربه خوشایند مشتریان خود تهیه و تدوین کنند. به این منظور، کسب حداکثری رضایت مشتریان خود را به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در تابلوی اهداف مصور ساخته و سعی می‌کند تا به انحای گوناگون از زمان دریافت درخواست از مشتریان تا زمان تحویل و حتی پس از آن حقوق مشتریان را مدنظر قرار دهد و در هر کجای این زنجیره حتی‌المقدور به نیازهای آن‌ها توجه کند. در حال حاضر نیز تمامی واحدهای شرکت در کل فرایند فولاد هرمزگان ازجمله فروش و بازاریابی، استراتژی‌ها و اقدامات متعددی برای حفظ و افزایش رضایت مشتریان تعریف کرده و در حال اجرا دارند که با مشتریان و بازار، ارتباط مستقیمی داشته و نیازسنجی و رسیدگی به شکایات مشتریان، سنجش رضایت مشتریان، دریافت بازخوردها از مشتریان و نیازهای آتی آن‌ها را در راستای سیاست‌گذاری‌های سازمان به منظور افزایش حداکثری رضایت مشتریان و رعایت حقوق آن‌ها در دستور کار خود قرار داده است.

همچنین در شرکت فولاد هرمزگان نظام تولید و فروش بر پایه مشتری‌مداری تعریف شده و به ایجاد واحدها و ساختارهایی متناسب با نیازهای مشتریان در این زنجیره پرداخته است.

در این ارتباط، در سال جاری بر اساس معیارهای تعالی سازمانی، شاخص‌ها و گردشکارهای عملیاتی مجددا مورد بازنگری قرار گرفت و در زمینه بهبود فرایندهای فروش، معیار سنجش رضایت مشتریان مورد توجه ویژه واقع شد و با انجام اقدامات اصلاحی مطابق نظرات اخذ شده و سطح انتظارات مشتریان و ارائه بازخوردهای مورد نیاز به آن‌ها، گام‌های مهمی در راستای جلب رضایت مشتریان در شرکت برداشته شد.

لازم به ذکر است که در این زمینه مطالعات، تحقیقات و شناسایی نیاز بازار در زمینه بررسی تقاضای مشتریان منجر به تهیه بانک اطلاعاتی مشتریان و رقبای خارجی شد که در تهیه و تدوین برنامه‌های بلندمدت فروش نقش بسزایی داشته است. به طور کلی در شرکت فولاد هرمزگان سیاست‌گذاری‌های مبتنی بر مشتری‌مداری موجب شده است شرکت همواره فراتر از الزامات و استانداردهای موجود گام بردارد. نتایج نظرسنجی که از مشتریان انجام شده است نشان می‌دهد که اقدامات صورت گرفته رضایت مشتریان و تجربه خوشایند مشتریان را به دنبال داشته است و با گام‌های استوار بر آن هستیم در راستای منویات مقام معظم رهبری در سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی و همچنین سال‌های آتی با اجرای طرح‌های توسعه علاوه بر افزایش تولید، اشتغال‌زایی، رضایت‌مندی و تامین نیاز مشتریان را بیش از گذشته به منصه ظهور بگذاریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.