سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
استقرار ۵۱ نوع ماده معدنی در آذربایجان غربی
25 آبان 1400 - 12:48
شناسه : 20572
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی در معادن آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری شده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری صدا و سیما
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، غلامرضا بابایی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در زمینه معادن استان سرمایه‌گذاری شده است، اظهار داشت: ۵۱ نوع ماده معدنی در آذربایجا‌ن غربی شناسایی و کشف شده که با این آمار، استان به لحاظ تنوع مواد معدنی در جایگاه سوم کشور قرار دارد. لذا هم‌اکنون ۶۸ نوع ماده معدنی درکشور شناسایی شده است که از این تعداد، ۵۱ نوع ماده شامل انواع سنگ‌‌های زینتی، طلا، چیتان، باریت، سلیس و پوکه معدنی در آذربایجان غربی در مرحله اکتشاف و بهره‌‌برداری قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر معادن آذربایجان غربی فعال هستند، افزود: در آذربایجان غربی۵۰۳ معدن با ظرفیت یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون تن ذخیره مواد معدنی وجود دارد و از این لحاظ نیز جایگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اجرای طرح‌های فراوری معدنی درسا‌ل‌های اخیر در آذربایجان غربی، گفت: در حال حاضر سه واحد فراوری مستقر در معادن شمال و جنوب استان فعال هستند که چینی پیرانشهر، تراورتن تکاب و مرمریت پلدشت را شامل می‌شود. علاوه بر این ۵۰۳ معدن آذربایجان غربی فرصتی بی‌نظیر برای توسعه منطقه به شمار می‌رود تا بهره‌وری از این ظرفیت خدادادی، محرک چرخ‌های اقتصادی کشور باشد.

بابایی در پایان با بیان اینکه محدوده معادن استان زیر پوشش سه زون از زون‌‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل اشنویه، خوی، مهاباد و شاهیندژ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: اشتغال بیش از پنج هزار نفر در بخش معدن آذربایجان غربی نشان می‌دهد، همین ظرفیت کم‌نظیر که بهره‌وری آنچنانی نیز از آن نشده است، می‌تواند بخش بزرگی از معضل بیکاری در منطقه را رفع کند. در همین راستا از دو معدن طلای زرشوران و آق‌دره تکاب درآذربایجان غربی سالانه در مجموع یک هزار و ۳۵ تن طلا  استخراج می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.