جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
استمرار فرایند صادرات نفت‌ از منطقه لاوان
09 بهمن 1400 - 12:14
شناسه : 23764
گوی شناور (SBM) منطقه لاوان با حضور مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و راهبری مستقیم عملیات نجات گوی شناور، تلاش و همت همکاران این منطقه و انجام عملیاتی پیچیده و متحورانه شبانه‌روزی به حال عادی برگشت و اکنون فرایند صادرات نفت‌خام از این پایانه ادامه دارد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، نشست‌های کارگروه بحران در منطقه با حضور علیرضا مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران برگزار و طرح پیشنهادی واحد تعمیرات برای بازگردانی این گوی شناور قبول واقع شد.

این گوی شناور که در پنج کیلومتری ساحل جزیره لاوان قرار دارد، در چند روز گذشته به‌دلیل وزش باد شدید و وقوع طوفان دچار آسیب‌دیدگی شده بود و همین موضوع سبب نیمه‌واژگون شدن این پایانه و اختلال در فرایند صادرات نفت‌خام از منطقه عملیاتی لاوان شده بود؛ به همین منظور گروه تعمیرات زیر آب منطقه لاوان به محل اعزام و با عملیاتی متحورانه طبق برنامه به‌مدت دو روز (ششم و هفتم بهمن‌ماه) شبانه‌روزی موفق شدند گوی شناور SBM را به حال عادی برگردانند.

با توجه به اینکه صادرات نفت‌خام سکوهای سلمان، بلال، رشادت و رسالت از طریق  گوی شناور لاوان انجام می‌شود، اهمیت تعمیر و بازگردانی این پایانه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیش از پیش نمایان می‌شود. در نجات و بازیابی گوی شناور منطقه لاوان، کارکنان واحدهای عملیاتی لاوان شامل تعمیرات، بهره‌برداری، تعمیرات زیر آب و مدیریت و راهبری مدیرعامل شرکت و رییس منطقه نقش موثری داشتند.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هییت‌‌مدیره این شرکت ضمن بازدید از این عملیات، از نزدیک در جریان روند تعمیرات و بازگردانی این پایانه شناور قرار گرفتند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.