سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اشتغال‌زایی در صنعت استان قم
25 خرداد 1401 - 17:26
شناسه : 29051
رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم گفت: بر اساس هدف‌گذاری انجام شده برای افزایش فرصت‌های شغلی در بخش‌های تولیدی مطابق با سند اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، طی سال جاری برای ۶ هزار و ۵۵۰ نفر در بخش‌های صنعتی قم فرصت اشتغال فراهم می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اکبر ابدالی با اشاره به اینکه طرح‌های مورد نظر سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم در سال‌ جاری تاثیر مثبت قابل توجهی در موفقیت برنامه‌های توسعه اقتصادی استان دارد، اظهار داشت: این تعداد فرصت شغلی در بخش صنعت قم با حضور پررنگ فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌‌گذاری بیش‌ از ۲۶ هزار میلیارد ریال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در کنار این موضوع، توجه به اتمام طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی به خصوصی واحدهایی که فرایند ساخت آن‌ها، پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد دارد، به طور جدی در دستور کار سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان است تا با حمایت از سرمایه‌گذاران روند فعالیت‌ تولیدی در آن‌ها هرچه سریع‌تر آغاز شود.

ابدال، گفت: درحال حاضر ۳۲۹ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان قم موجود است که بهره‌برداری از آن‌ها علاوه بر گسترش ظرفیت‌های اقتصادی استان در بخش تولید، می‌تواند برای ۱۰‌ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد کند. با اشاره به برنامه‌های حمایتی تدوین شده همچون پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران واحدهای نیمه‌تمام صنعتی موجود در قم برای فعال‌سازی هرچه سریع‌تر این واحدها، تاکنون ۶۹‌ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است اما برای اتمام این طرح‌ها، همچنان به ۴۶ هزار میلیارد ریال دیگر نیاز داریم.

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم در پایان خاطرنشان کرد: برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در استان، به موضوع ظرفیت‌های زیست‌محیطی توجه ویژه‌ای داریم و در همین راستا، راجع به جذب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت تولیدی در این استان، از حضور طرح‌های صنعتی پاک، پیشرفته و کم‌آب‌بر استقبال می‌کنیم. در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.