پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
اشتغال بیش از ۲۵۰۰ نفر باستناد پروانه های بهره برداری از معدن
05 آذر 1399 - 8:36
شناسه : 1961
بررسی آمارهای نیمه نخست امسال باستناد پروانه های بهره برداری از معدن نشان می دهد برای دو هزار و ۵۴۱ نفر فرصت اشتغال ایجاد شد، ضمن اینکه در دوره مشابه پارسال این میزان دو هزار و ۵۹۸ نفر بود.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از جداول آماری وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی است، مقایسه میزان اشتغال برپایه پروانه بهره برداری معدن در نیمه ابتدایی ۹۹ نسبت به ۹۸ افت ۲.۲ درصدی را نشان می دهد. ضمن اینکه بحران کرونا در سال ۹۹ همه مشاغل را تحت تاثیر خود دارد.

رشد ۳۵.۷ درصدی سرمایه گذاری برای اکتشاف

برپایه آمارهای مورد بررسی در نیمه نخست امسال برای صدور گواهی کشف ( هزینه عملیات اکتشاف) به رقم ۵۷۴.۹ میلیارد ریال رسید که نسبت به ۴۲۳.۵ میلیارد ریال عملکرد نیمه ابتدایی پارسال افزایش ۳۵.۷ درصدی را ثبت کرد.

اشتغال مجوزهای صادره ( فصلی)

برابر آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت فصل تابستان نسبت به بهار امسال مجوزهای اشتغال از رشد ۲۱.۵ درصدی برخوردار شد. فصل تابستان برای اشتغال یکهزار و ۳۹۴ نفر مجوز صادر شد که بیشترین آن سهم تیرماه با ۵۶۰ نفر بود، مرداد ماه به ۵۲۹ نفر رسید، اما شهریور کمترین میزان در ماه های تابستان را با ۳۰۵ نفر به خود اختصاص داد. علاوه براین در فصل بهار امسال مجموع مجوزهای اشتغال برابر با یکهزار و ۱۴۷ نفر را نشان داد. آمارهای وزارتخانه یاد شده گویای آن است که تعداد پنج هزار و ۶۰۰ معدن فعال در سطح کشور وجود دارد که از این رقم بطور متوسط سالیانه ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد آن مصالح ساختمانی است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.