سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اشتغال ۱۱ هزار نیروی انسانی در معادن خواف
16 بهمن 1400 - 14:10
شناسه : 24176
فرماندار خواف گفت: معادن فعال در این شهرستان موقعیت مناسبی را برای رشد و توسعه ایجاد کرده‌اند و توانسته‌اند زمینه اشتغال برای ۱۱ هزار نفر نیروی انسانی را به طور مستقیم فراهم کنند.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسین سنجرانی فرماندار خواف، اظهار داشت: شهرستان خواف دارای ۴۵ معدن است که از این تعداد ۳۰ معدن فعال و ۱۵ معدن غیر فعال هستند و توانسته‌اند زمینه اشتغال مستقیم برای سه هزار نفر در معادن و هشت هزار نفر در کارخانجات فولادی را به وجود بیاورند.

وی افزود: این معادن شامل ۲۶ پلاسری آهن، ۳ معدن غیرفلزی و یک مجتمع سنگان است که سالانه محصولاتی مانند سنگ‌آهن دانه‌بندی، کنسانتره و گندله تولید می‌کنند.

فرماندار خواف، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سنگ‌آهن دانه‌بندی ۳.۵ میلیون تن، کلوخه جهت خوراک کارخانجات ۱۴۷ میلیون تن، کنسانتره ۷.۵ میلیون تن و گندله ۵.۵ میلیون تن در این شهرستان تولید شده است. بیشتر تولیدات منطقه سنگان خواف به فولادمبارکه، فولاد خوزستان و فولاد سبزوار صادر می‌شود.

سنجرانی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل مراحل ساخت کارخانجات کنسانتره و گندله، استفاده از ظرفیت معادن داخل خاک افغانستان و سرمایه‌گذاری در کشور همسایه و نیز انتقال سنگ‌آهن به داخل ایران و فراوری آن جهت ایجاد ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین‌دستی فولاد در شهرستان از اهم برنامه‌های توسعه معادن در این منطقه است.

گفتنی است، مجموعه معادن سنگ‌آهن سنگان خواف از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین معادن آهن ایران محسوب می‌شوند. این معادن در جنوب شرقی استان خراسان رضوی و در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان خواف واقع شده‌اند. و از نظر تقسیمات زمین شناختی این منطقه جزیی از خرد قاره ایران مرکزی و بخشی از پهنه لوت محسوب می‌شود. و کانی‌سازی در این معدن از نوع اسکارنی بوده و جزو کمربند آتشفشانی پلوتونیکی خواف درونه قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.