سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اشتغال ۲ هزار و ۲۸۹ نفر در معادن کرمانشاه
06 فروردین 1401 - 11:19
شناسه : 25897
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: این استان رتبه هفتم کشور را از لحاظ معادن فعال دارد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، اظهار داشت: در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده و از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

وی در ادامه میزان اشتغال‌زایی معادن مذکور را دو هزار و ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقیم، اعلام کرد و افزود: هدف این است که بتوانیم با سرعت بخشیدن به اقدامات اداری، آموزشی و رفع موانع و مشکلات، برافزایش کارکرد، میزان بهره‌وری و اشتغال معادن استان بی‌افزاییم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص پهنه‌های استان، گفت: در کرمانشاه پنج پهنه گیلانغرب، سنقر، هرسین، اسلام‌آباد غرب و پهنه میانی در مجموع حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارند و آخرین پهنه آزاد شده، پهنه سنقر است. همچنین ۹۰ درصد معادن استان از نوع مصالح ساختمانی بوده و مانند دیگر استان‌های کویری کشور زیاد غنی نیستند.

دارابی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره‌برداری از آن‌ها از ۱۲ دستگاه‌ اجرایی مانند محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای، منابع طبیعی راه و شهرسازی و دیگر ادارات استعلام می‌شود، اما بعد از مدت‌ها تلاش برای کسب مجوز با یک مصوبه محلی و چند معارض همه فعالیت‌های متوقف خواهد شد.

گفتنی است، استان کرمانشاه دو میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار تشکیل داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.