پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
اشتغال ۲۲۰۰ نفر در معادن کرمانشاه
16 دی 1399 - 6:14
شناسه : 4874
قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، فرهاد رضا زاده صبح امروز اظهار کرد: بنا به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تعیین و تکلیف محدوده های معدنی راکد و با اقدامات انجام شده از سوی مسئولین استانی در ۲ مرحله آزاد سازی محدوده های معدنی به بخش خصوصی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به ۵۲۰ محدوده معدنی بلا تکلیف در کرمانشاه، افزود: این محدوده ها به دلایل مختلفی مانند معارضین محلی تعطیل شده اند و بر اساس نظر کارشناسان دادگستری قیمت گذاری و بعد از تأیید صلاحیت متقاضی و اکتشاف، پروانه بهره برداری متقاضی صادر خواهد شد.
قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۲۰ نوع ماده معدنی در استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: عمده این معادن سنگ های زینتی، سنگ لاشه، سنگ گچ و قیر طبیعی هستند که اکثر معادن در شهرستان های کرمانشاه، صحنه و هرسین قرار دارند.
رضا زاده با اشاره به ثبت ۲۵۰ پروانه بهره برداری معادن در استان کرمانشاه، بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ پروانه فعال و ۱۰۰ پروانه نیمه فعال هستند.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم صورت گرفته که با آزاد سازی این ۵۲۰ محدوده معدنی زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر دیگر فراهم خواهد شد.
رضا زاده ادامه داد: در مرحله اول این واگذاری که ۳۰ دی ماه انجام می شود ۵۲۰ محدوده معدنی و در مرحله دوم ۴۰ محدوده معدنی در اواخر بهمن ماه آزاد سازی می شود و واگذاری به افراد دارای صلاحیت فنی و سوابق تجربی از طریق مزایده صورت خواهد گرفت.
قائم مقام معاونت امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به حداقل میزان سرمایه گذاری افراد، تصریح کرد: حداقل میزان سرمایه گذاری برای افراد ۵۰ میلیون تومان است که برای ثبت محدوده لازم است این مبلغ در حساب متقاضی باشد و با هماهنگی های انجام گرفته در اعطا تسهیلات هیچ مشکلی برای پرداخت وجود ندارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.