چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
اصفهان، نخستین استان در صدور پروانه بهره‌برداری
06 شهریور 1400 - 11:02
شناسه : 16663
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان مطرح کرد؛ رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان به مناسبت هفته دولت گفت: استان اصفهان جایگاه نخست پروانه بهره‌برداری صادر شده در کشور را دارد و در بخش معدن برای بیش از ۵۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج موفق رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان اصفهان ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به تشریح عملکرد سازمان صمت استان از شهریور ماه سال گذشته تا تیرماه امسال پرداخت و اظهار داشت: در امور صنایع، صنایع معدنی و سرمایه‌گذاری ۵۶۴ پروانه بهره‌برداری با سرمایه مجوز ۱۸۲ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۶۴ میلیون ریال صادر شد که توانست برای ۱۲ هزار و ۶۰۴ نفر ایجاد اشتغال کند. همچنین صدور تمام پروانه‌ها به تایید سازمان محیط‌زیست استان اصفهان رسیده و استان اصفهان جایگاه نخست پروانه بهره‌برداری صادرشده در کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: یک هزار و ۴۴۹ جواز تاسیس با سرمایه مجوز بالغ بر ۴۱۶ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۰۰ میلیون ریال صادر شده است که توانست زمینه اشتغال ۴۱ هزار و ۵۶۲ نفر فراهم کند. در این راستا اصفهان جایگاه دوم را در کشور از آن خود کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان به ۱۱۰ طرح توسعه صادر شده اشاره کرد و گفت: سرمایه مجوز طرح‌های توسعه ۳۲ میلیون و ۹۱۴ هزار و ۲۲۳ میلیون ریال است که به اشتغال ۳ هزار و ۹۸۰ نفر منجر شد. علاوه بر این در بازه زمانی یاد شده یک جواز تاسیس دانش‌بنیان با سرمایه ۶۶ هزار و ۱۷۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۵ نفر نیز صادر شده است.

موفق با اشاره به ۱۶ پروانه بهره‌برداری دانش‌بنیان، بیان کرد: این پروانه‌ها با سرمایه مجوز ۴۰۳ هزار و ۶۲۱ میلیون ریال زمینه اشتغال ۲۴۷ نفر را فراهم کرده است.

وی معافیت ماشین‌آلات را از شهریور ماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری ۳۱۷ فقره اعلام کرد و ادامه داد: این معافیت ماشین‌آلات به ارزش ۱۰۲ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۱۹ دلار است و معافیت مواد اولیه طبق( ماده ۱۲۱)، سه فقره بوده که ۶۶۰ هزار و ۳۰۱ دلار ارزش دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در خصوص مجوزهای صادره اکتشاف، اذعان داشت: ۶۴۸ درخواست اکتشاف به همراه ۵۳ پروانه اکتشاف و ۲۰ گواهی اکتشاف صادر شده است که ذخیره قطعی گواهی‌نامه کشف  پنج میلیون و ۶۱۳ هزار و ۲۰۵ تن و هزینه عملیات آن ۶/۳۹۱۵۹ میلیون ریال است.

موفق به ۳۲ اجازه برداشت معدن صادره به میزان استخراج ۶۶۰ هزار و ۲۰۰ تن اشاره کرد و گفت: اجازه برداشت معدن صادره طرح‌های عمرانی ۱۲ فقره بوده که میزان ۸۷۲ هزار و ۵۰۰ تن استخراج را به همراه داشته است. استان اصفهان جایگاه نخست معادن فعال در کشور را دارد و  میزان استخراج اجازه برداشت معدن صادره چهار میلیون و  ۲۵ هزار تن است.

گفتنی است، در زمینه آموزش، پژوهش و توسعه تجارت ۱۰۹ هزار و ۳۸۶ پروانه کسب صادر شده که ۶۱۶ فقره آن به صورت موقت، ۳۱ هزار و ۲۰۷ فقره عادی و ۹۸۵ فقره ایثارگری است و در کل ۳۲ هزار و ۱۹۲ پروانه کسب صادر شده است. علاوه بر این مجوز شرکت‌های پخش کالا ۳۹ فقره بوده که برای یک هزار و ۵۳ نفر ایجاد اشتغال کرد.

وی با اشاره به ۳۱۹ کارت بازرگانی جدید در ۹ ماه اخیر، افزود: در این مدت ۶۱۱ کارت بازرگانی نیز تمدید شده است. همچنین ۱۴ هزار و ۴۶۰ مورد ثبت سفارشات واردات کالای در استان اصفهان به ارزش ۴۵ هزار و ۳۹ میلیون دلار بوده است. در این راستا وزن صادرات از استان اصفهان چهار هزار و ۶۴۱ هزار تن و به ارزش ۱۷.۸۳۴ میلیون دلار و وزن واردات به استان اصفهان ۱۲۵ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۲۳۴ دلار است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: تعداد کل بازرسی انجام شده ۸۰ هزار و ۵۱۴ مورد و پرونده‌های متشکله نیز هفت هزار و ۳۹۲ فقره بوده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.