جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اصلاح قانون معادن در راه صحن علنی مجلس
15 تیر 1401 - 17:45
شناسه : 29974
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت اصلاح قانون معادن گفت: این اصلاحیه طی هفته‌های آتی به صحن علنی مجلس می‌رود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، مصطفی طاهری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، طی پایان نشست با فعالان معدنی و اقتصادی استان زنجان که در محل اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد، با بیان اینکه اصلاح قانون معادن تکمیل شده است، اظهار داشت: اصلاح و بازنگری‌های لازم در خصوص قانون معادن صورت گرفته است و به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

وی استعلامات حوزه معدن طی سال گذشته استان زنجان را در حد صفر عنوان کرد و افزود: با وجود منابع، تنوع و حجم مواد معدنی غنی در استان، اما در عمل شاهد هستیم که مسیر قفل شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم مسائل و مشکلات حوزه معدنی را به صورت استانی و در صورت نیاز، به صورت ملی، پیگیری و حل  و فصل کنیم. در کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز با توجه به اینکه زنجان استان معدن‌خیزی است، تلاش می‌کنیم تسهیل‌گری‌های خوبی را در این حوزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در نشست با فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان و صادرکنندگان، مشکلات مختلف فعالان اقتصادی از جمله رفع تعهدات ارزی مطرح شد، عنوان کرد: حداقل اقدامات، رفع مشکلات و حمایت از فعالان اقتصادی است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا هم در سرمایه‌گذاری و هم افزایش تولید ناخالص داخلی استان در بخش صنعت، حرکت‌هایی انجام شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها در صنعت و معدن بیشتر است. طی سال ۱۴۰۱ رشد ۱۵ درصدی برای بخش صنعت در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.