سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
اصلاح مشکلات در شیوه نامه به عمر این دولت قد نمی‌دهد
06 دی 1399 - 10:59
شناسه : 4049
عضو انجمن فولاد با بیان اینکه جلسات کمیته تخصصی فولاد از این هفته برگزار می‌شود، گفت: شیوه‌نامه جدید باید تغییرات کلی کند و به نظر می‌رسد رفع تمام ایرادات آن، به عمر این دولت قد ندهد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، رضا شهرستانی در مورد آخرین وضعیت اجرای شیوه نامه جدید فولاد، اظهار داشت: طبق اعلام وزیر صمت قرار شد کمیته‌ای متشکل از انجمن فولاد، وزارت صمت و انجمن نوردکاران با برگزاری جلساتی، مشکلات شیوه نامه را بررسی کنند.
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد افزود: البته این کمیته هنوز تشکیل جلسه نداده است اما قرار است از همین هفته جلسات آن آغاز شود و امیدواریم به نتیجه مطلوبی برسیم.
وی ادامه داد: شیوه نامه آبان ماه از سوی رئیس دفتر رئیس جمهوری به وزرای صمت و اقتصاد ابلاغ شد، از این رو قرار است در حین اجرا، ایرادات مرتفع شود.
شهرستانی گفت: این شیوه نامه باید تغییرات کلی کند، از این رو به نظر می‌رسد رفع تمام ایرادات به عمر این دولت قد ندهد.
عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلی که این شیوه نامه دارد، الزام به عرضه تمام محصولات زنجیره فولاد به بورس است؛ این موضوع هرگز عملی نبوده و عمل هم نخواهد شد و تاکنون هم کسی این کار را نکرده است؛ به عنوان مثال عرضه سنگ در بورس به دلیل اینکه انواع مختلفی دارد و گاهاً شکل تخصصی پیدا می‌کند، امکانپذیر نیست.
وی افزود: همچنین نحوه قیمت گذاری در این شیوه نامه اشکال دارد و به این صورت که ۲۰ درصد زیر نرخ CIS و به شکل هفتگی باشد، درست نیست.
شهرستانی گفت: می‌خواهند نرخ فولاد و میلگرد را زیر ۱۰ هزار تومان بیاورند در حالی که قیمت ورق بر اساس CIS، ۶۰۰ دلار است که اگر این عدد ضرب در دلار ۲۶ هزار تومانی شود و ۲۰ درصد هم از مجموع این رقم کم شود، باز هم بالاتر از ۱۰ هزار تومان خواهد بود.
وی یادآور شد: به نظرم با این شیوه نامه می‌خواستند به صورت کلی قیمت‌های داخلی را پایین نگه دارند و به صادرات هم کاری نداشته باشند که این امر عملی نیست.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.