پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
ثبت اطلاعات ۲۳ هزار قطعه و تجهیز زنجیره فولاد در سایت بومی‌سازی
20 بهمن 1399 - 12:07
شناسه : 6680
مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی: مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل اعلام کرد: تاکنون اطلاعات حدود 23 هزار قطعه و تجهیز در سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد ثبت شده و به زودی تکمیل می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسن یونسیان در جلسه ویدیوکنفرانسی با مدیران فنی شرکت‌های زنجیره آهن و فولاد اظهار داشت: فراخوان اعلام نیاز به ۱۶ هزار تامین‌کننده در این حوزه داده شد و از ۱٫۵ ماه گذشته، اطلاعات مربوط به توانمندی‌های فنی شرکت‌های تامین‌کننده و مصرف‌کننده قطعات و تجهیزات در حال ثبت است.

وی افزود: تلاش ما، ثبت قطعات و تجهیزات فولادی با کیفیت در سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد است تا مصرف‌کنندگان ضرر نکنند و تولید متوقف نشود. برای این منظور، کمیته فنی متشکل از کارشناسان فنی شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی طی هفته آینده تشکیل می‌شود.

مشاور رییس هیات عامل ایمیدرو در امور بومی‌سازی و ساخت داخل گفت: فرصت ایجاد شده در سامانه مذکور، از دوباره‌کاری‌ها در زمینه ساخت قطعات و تجهیزات جلوگیری می‌کند و دانش فنی شکل گرفته برای هر قطعه یا تجهیز، در همه کارخانه‌ها استفاده خواهد شد.

یونسیان ادامه داد: با ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز واحدهای زنجیره فولاد در داخل کشور، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، مشکلات ناشی از دسترسی به قطعات و تجهیزات و روند تولید کارخانه‌ها مرتفع خواهد شد.

نقش‌برجسته ایمیدرو در بومی‌سازی

رسول خلیفه سلطان، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی سامانه بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد، کار عظیمی در این صنعت به شمار می‌رود، اذعان داشت: این اقدام کار دشواری بوده است که طی ۲ سال انجام شد و نقش ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه‌ای در شکل‌گیری و ایجاد تفاهم میان شرکت‌ها، بسیار برجسته است.
وی ادامه داد: بدون شک این اقدام، الگو و مدلی برای سایر صنایع خواهد بود و انشاالله با همکاری و هم‌فکری موجود، به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد با بیان اینکه با بومی‌سازی زنجیره آهن و فولاد، رشد کیفی فولاد نیز اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد: میزان تولید فولاد کیفی در کشور به عنوان دهمین تولیدکننده فولاد، حدود ۳ درصد و کشورهای قبل از ایران، حدود ۱۵ درصد است. خلیفه سلطان افزود: طی یک دهه آینده این میزان باید به ۷ تا ۱۰ درصد برسد که خیز بزرگی برای توسعه فولاد کیفی در کشور به شمار می‌رود. این هدف، با مساعی مشترک و با گام‌های جدید، دست یافتنی است.
در این جلسه ویدیوکنفرانسی، نمایندگان شرکت‌های ایریسا (مجری تدوین و راه‌اندازی سامانه بومی‌سازی آهن و فولاد)، فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، چادرملو، فولاد هرمزگان، فولاد اکسین، گل گهر، میدکو، مجتمع سنگان، فولاد سنگان و نیز شرکت ملی فولاد، مشکلات پیش‌روی این سامانه را مطرح کردند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.