جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
اعلام آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی
25 اردیبهشت 1400 - 11:23
شناسه : 12132
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خبر داد؛ معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست هم‌اندیشی که با حضور وزیر صمت، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی برگزار شد، در خصوص برنامه‌های توسعه صادرات بر آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی، گفت: وزارت امورخارجه نقش خود در تسهیل‌گری صادرات را با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌کند.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رسول مهاجر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در این نشست، اظهار داشت: برگزاری این نشست در سالی که مقام معظم رهبری به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نام‌گذاری کرده‌اند بسیار قابل توجه است که انشالله این نشست ثمرات خوبی در آینده از خود به یادگار خواهد گذاشت.

نقش تسهیل‌گری وزارت امور خارجه در حوزه صادرات

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در حوزه صادرات نقش تسهیل‌گر دارد، افزود: هرچند وظایفی که بر عهده وزارت امور خارجه نهاده شد بیشتر جنبه سیاسی و امنیتی داشت اما در چند سال گذشته این وزارتخانه نقش خود را در حوزه‌های اقتصادی پررنگ‌تر کرده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: در این راستا ۲۸ دفتر استانی را در سراسر کشور راه‌اندازی کردیم که این دفاتر بر مبنای دو محور اقتصادی و کنسولی امورات را جلو می‌برند.

راه‌اندازی سایت اقتصادی در پورتال وزارت امور خارجه برای حمایت از فعالان اقتصادی

مهاجر بیان کرد: همچنین با راه‌اندازی سایت اقتصادی در پورتال وزارت امور خارجه، اطلاعات اقتصادی کشورهای دنیا را برای فعالان این حوزه به نمایش گذاشته و به زودی جهش اطلاعاتی را در این سایت شاهد خواهیم بود. همچنین در این سایت همچنین ایمیل کارشناسان اقتصادی وزارت امور خارجه برای ارتباط‌گیری فعالان اقتصادی و صادرکنندگان با سفارتخانه‌های کشورهای مختلف گنجانده شده است.

وی ادامه داد: با تعاملی که با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران داشتیم اطلاعات شرکت‌های خصوصی را جمع‌آوری و در این سامانه بارگذاری نموده‌ایم تا در شرایط تحریم این کمک اطلاعاتی برای توسعه صادرات مثمرثمر واقع شود.

ضرورت تقویت زیرساخت‌های تجاری و صادراتی کشور

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های تجاری و صادراتی کشور عنوان کرد: مرزها و شرایط لجستیک باید هم‌راستا با توسعه صادرات تقویت شود. همچنین روابط اقتصادی با همسایه‌ها و دیگر کشورها توسعه یابد.

آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی

مهاجر همچنین بر آمادگی وزارت امور خارجه برای همکاری با فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: در زمینه تحکیم اسناد پایه تجاری، حل مشکلات تجار، معرفی به شرکت‌های خارجی، شرکت‌های دانش‌بنیان و صادرات خدمات فنی و مهندسی اهتمام ویژه‌ای داریم.

وی یادآور شد: اگر در کشوری رایزن بازرگانی وجود ندارد کارشناس اقتصادی وزارت امور خارجه آماده همکاری، تعامل و پوشش مناسب برای حمایت از فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان را دارند.

حضور فعالان اقتصادی در سفرهای وزیر امور خارجه

مهاجر اذعان داشت: در برخی سفرهای وزیر امور خارجه، تجار و بازرگانان نیز همراه ایشان حضور دارند تا با انجام مراودات و رایزنی‌های لازم زمینه را برای توسعه صادرات فراهم آورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به سمت امضای توافق‌نامه‌ها و اسناد تعرفه‌ای برویم، که در این راستا ترکیه دستاوردهای خوبی داشت. البته موافقت‌نامه اوراسیا ظرفیت خوبی برای کشور در این حوزه است.

گفتنی است در این نشست با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تشکل‌ها و انجمن‌ها و فعالان اقتصادی برنامه‌های توسعه صادرات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.