چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
اعمال تعرفه‌های آنتی دامپینگ به فولاد ترکیه
20 دی 1399 - 10:24
شناسه : 5150
آخرین خبرها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا بر محصولات نورد گرم ترکیه تعرفه های آنتی دامپینگ اعمال می نماید که بین 4.8 تا 7.6 درصد خواهد بود و بر محصولات کارخانه هایی چون اردمیر، ازدمیر، کلاک اوغلو، متالورژی و هاباس اعمال خواهد شد. آمار نشان می‌دهد مصرف فولاد حوزه یورو سال 2019 تا 4 درصد نسبت به سال 2016 افت داشته است ولی سهم صادرکننده‌های ترکیه از این بازار از 2.8 درصد به 8.1 درصد رسید که بیشتر به این دلیل بود که اتحادیه اروپا تعرفه هایی بر محصولات سایر کشورها چون برزیل و چین اعمال نمود. از طرفی با این که محصولات ترکیه رشد قیمت داشتند ولی هنوز نسبت به قیمت های بازار اروپا پایین‌تر بودند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران،  ترکیه سال ۲۰۲۰ تا ۳ میلیارد دلار ورق گرم فولادی به اتحادیه اروپا صادر نمود و فعالان بازار ترکیه اظهار داشتند که انتظار چنین اقدامی را از جانب اروپا داشتند گرچه اقدامی سیاسی به نظر می رسد. چنین اقداماتی سایسی بوده و بر پایه حقایق نیست و فولادسازان اروپایی همیشه در حال چنین اعتراضاتی هستند. این تعرفه‌ها برای ۶ ماه اعمال می شوند تا تحقیقات تکمیل شود و در صورت اثبات دامپینگ فولاد ترکیه ادامه خواهند داشت.
سال ۲۰۱۸ ترکیه بزرگترین منبع واردات محصولات فولادی به اروپا بوده و اتحادیه اروپا از آن سال تعرفه هایی اعمال نمود تا این وضعیت به تعادل برسد در حالی که امریکا هم با اعمال تعرفه ۲۵ درصدی عملا بازار خود را به روی صادرکننده های زیادی بست. ترکیه هم به سازمان تجارت جهانی اعتراض قانونی خود را در رابطه با تعرفه های اروپا اعلام نمود و آگوست ۲۰۲۰ اعضای سازمان تجارت جهانی تصمیم گرفتند این ادعای ترکیه را مجددا بررسی کنند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.