سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
اغمای طلا در ساعات اولیه معاملات بازار
22 فروردین 1401 - 11:04
شناسه : 26461
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه 22 فروردین ماه 1401، کاهش یافت چراکه بازدهی دلار و خزانه‌داری به دلیل بهبود چشم‌انداز افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات ‌متحده تقویت شد و این در حالی اتفاق افتاد که نگرانی‌های جدید در مورد حملات روسیه در شرق اوکراین تا حدودی از فلز امن حمایت کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا پس از رسیدن به بالاترین رقم طی یک هفته اخیر یعنی یک هزار و ۹۴۹ دلار و ۳۲ سنت در ساعات اولیه روز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه،  با ۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۴۲ دلار و ۷۰ سنت رسید و در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا  نیز با ۰.۲۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۹۴۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار آمریکا پس از اینکه در روز جمعه ۱۹ فروردین ماه، به دلیل اقدامات تهاجمی فدرال رزرو برای مهار تورم فزاینده، برای اولین‌ بار در دو سال گذشته به بالای ۱۰۰ رسید، ثابت ماند. نرخ‌های بهره و بازده بالاتر ایالات‌ متحده، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که به عنوان پوششی در برابر افزایش تورم استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با قیمت ۲۴ دلار و ۷۵ سنت ثابت بود و پلاتین با ۰.۷ درصد افزایش به ۹۸۱ دلار و ۴۱ سنت رسید. همچنین، پالادیم پس از رسیدن به بالاترین سطح بیش از دو هفته‌ای، با ۲.۸ درصد افزایش به دو هزار و ۴۹۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.