چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
افتتاح سه کارخانه کنسانتره مس در سال جدید
20 اسفند 1399 - 11:54
شناسه : 8782
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛ مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارت‌آپی مس که با حضور امام جمعه، نماینده مردم رفسنجان در خانه ملت، فرماندار و جمعی از مسئولان در مرکز شتاب‌دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان، برگزار شد، گفت: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره دره آلو، دره زار و سرباره‌های حاصل از ذوب سرچشمه افتتاح می‌شوند که با افتتاح این سه کارخانه، حداقل 350 هزار تن کنسانتره مس جدید به تولید می‌رسد.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در با اشاره به اینکه انشالله تولید شرکت صنایع مس ایران در سال جهش تولید به ۲۸۰ هزار تن کاتد می‌رسد، اظهار داشت: تا چند هفته دیگر، تولید شرکت ملی صنایع مس ایران به ۲۸۰ هزار تن خواهد رسید. در حالی که هم‌‌اکنون تولید این فلز در شرکت ملی صنایع مس ایران، از ۲۷۰ هزار تن عبور کرده‌ است. همچنین طی سال گذشته ۲۴۸ هزار تن فروش مس داشته‌ایم که با تلاش همکاران متخصص در این شرکت، امروز از مرز ۲۶۵ هزار تن در زمینه فروش عبور کرده‌ایم؛ بنابراین این اتفاق بسیار خوبی برای شرکت ملی صنایع مس ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره دره آلو، دره‌زار و سرباره‌های حاصل از ذوب سرچشمه افتتاح می‌شوند. با راه‌اندازی این سه کارخانه، حداقل ۳۵۰ هزار تن کنسانتره مس جدید تولید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در چهار سال آینده، گردش مالی مس از دو میلیارد دلار کنونی به چهار و نیم میلیارد دلار افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، شرکت ملی صنایع مس ایران، جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در حوزه مس خواهد بود. شرکت ملی صنایع مس ایران در دو سال اخیر، جهش تولید خاصی داشته است اما ادامه حیات با ساختار سنتی، امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین باید با افراد متخصص، با تجربه و متعهد، ساختار جدیدی برای چهار سال آینده برنامه‌ریزی کرد.

سعدمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: در همه بخش‌ها به خصوص صنعت و معدن، نیازمند پویایی و آموزش هستیم و در همین راستا، باید همراه با رشد علم حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری، خانه‌ای است که در آن تمام افرادی که از هوش، نبوغ و علم بالاتری برخوردار هستند، مورد حمایت قرار می‌گیرند، بیان کرد: ایده‌های این افراد برای افزایش گسترش بخش صنعت و معدن و افزایش بهره‌وری استفاده می‌شود. مشکل امروز جامعه نیاز به اشتغال است که در این زمینه، نیازمند سرمایه‌گذاری مناسب هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در بخش پایانی سخنان خود، خاطرنشان کرد: اگر مس بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام و در اقتصاد کشور جایگاه خود را در تولید ناخالص ملی افزایش دهد، وظیفه خود را در ارتباط با نظام و مردم انجام داده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.