سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افتتاح معدن سرب و روی تاجکوه
03 اسفند 1399 - 12:34
شناسه : 7600
مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه بافق با ظرفیت تولید سالانه ۲۵ هزار تن کنسانتره سرب و روی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا اکبری مدیرعامل مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه بافق، اظهار داشت: معدن سرب و روی تاجکوه با ارزش کل سرمایه‌گذاری یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به دست علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه تامین زیرساخت این معدن ۱۰۰ میلیارد ریال است، افزود: هزینه تجهیز و راه‌اندازی معدن از سال ۱۳۹۴ تاکنون به ۵۵۰ میلیارد ریال می‌رسد.

مدیرعامل مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه گفت: ذخیره این معدن ۱۶۹ هزار تن است که بیش از ۲ میلیون تن قابلیت افزایش دارد.

اکبری ظرفیت ورودی کارخانه را ۱۳۰ هزار تن خاک سرب و روی بیان کرد و اذعان داشت: در این مجتمع ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: معادن تحت پوشش این شرکت کوه قلعه، گور و تاجکوه است و تامین خوراک آن از معادن گور، کوه قلعه، سریزد و تاجکوه انجام می‌شود.

مدیرعامل مجتمع معدنی سرب و روی تاجکوه بیان داشت: با احداث کارخانه فراوری سرب و روی تاجکوه می‌توان معادن کوچک و متروکه را در منطقه راه‌اندازی کرد که سبب اشتغال‌زایی در منطقه و درآمدزایی ارزی کشوری می‌شود. اکبری در پایان خاطرنشان کرد: مطالعات فراوری به منظور تولید شمش روی از محصول این کارخانجات، در حال انجام است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.