سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افتتاح واحد خردایش شماره ۲ گل‌گهر
11 فروردین 1400 - 11:08
شناسه : 9486
توسط رییس‌جمهور انجام شد؛ مدیرعامل شرکت معدنی و‌ صنعتی گل‌گهر از افتتاح پروژه بزرگ خردایش شماره ۲ گل‌گهر توسط رییس‌جمهور در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایمان عتیقی مدیرعامل شرکت معدنی و‌ صنعتی گل‌گهر،اظهار داشت: در روزهای آغازین سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است، مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر این افتخار را دارد که یکی از پروژه‌های بزرگ منطقه را به عنوان پروژه‌ای تاثیرگذار در افزایش تولید محصولات این منطقه، به افتتاح و بهره‌برداری برساند. 

وی افزود: واحد خردایش شماره ۲ گل‌گهر به‌ عنوان‌ بزرگ‌ترین مدار خردایش سنگ‌شکنی خاورمیانه با هدف تامین خوراک خطوط فراوری تعریف شده است که خردایش سنگ‌آهن معدن شماره ۳ و انتقال محصول مذکور به کارخانه‌های کنسانتره سنگ‌آهن گل‌گهر را شامل می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گل‌گهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در پی خواهد داشت. این پروژه با ایجاد اشتغال بیش از ٤٠٠ نفر در زمان احداث و همچنین فراهم ساختن بستری جهت ایجاد اشتغال ٩٠ نفر به‌ صورت مستقیم و ١٢٠ نفر به ‌صورت غیرمستقیم در زمان بهره‌برداری کارخانه را به همراه داشته و خواهد داشت.

لازم به توضیح است که ظرفیت این پروژه چهار هزار و ۲۰۰ تن در ساعت معادل ۱۵ میلیون تن در سال بوده است که البته انتظار می‌رود تولید سنگ خرد شده توسط این سنگ‌شکن، به مراتب بیشتر از ۱۵ میلیون تن در سال باشد. بر اساس قرارداد منعقد شده، سرمایه اجرای این پروژه در بخش ریالی معادل ۸۹ میلیارد تومان و در بخش ارزی شامل ۳۵ میلیون یورو با به‌روزترین تکنولوژی موجود، طراحی و اجرا شده است. این پروژه، روز پنجشنبه ۱۲ فروردین ‌ماه همزمان با سالروز جمهوری‌ اسلامی ایران توسط رییس‌جمهور محترم و به ‌صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.