سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افتتاح پروژه صنعتی معدنی پایا فولاد کویر یزد
12 تیر 1401 - 19:37
شناسه : 29844
مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد گفت: پروژه پایا کویر با با هزینه‌ای قریب به ۵۳۰ میلیارد تومان، کارخانه‌های سنگ‌شکن با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت یک میلیون تن و رویکرد اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۳۰۰ نفر نیروهای بومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم افتتاح شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، آیین افتتاح چندین طرح صنعتی در کشور به طور همزمان و به مناسب روز ملی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد. در این جریان که در ارتباط ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور انجام گرفت، در شهرستان اردکان نیز یک شرکت صنعتی معدنی با حضور جمعی از مسئولان استان از جمله معاون توسعه و منابع انسانی استانداری یزد، فرماندار اردکان، بخشدار اردکان افتتاح شد.  

در این آیین، شرکت‌کنندگان پس از برگزاری مراسم رسمی افتتاحیه، از بخش‌های مختلف شرکت پایا فولاد کویر یزد بازدید و با روند تولید در این کارخانه آشنا شدند.

غلام شایق مدیرعامل شرکت پایا فولاد کویر یزد، اظهار داشت: این پروژه با سرمایه‌گذاری اولیه بخش خصوصی به میزان پنج میلیارد ریال در سال ۱۳۹۳ و رویکرد اشتغال‌زایی برای دو هزار و ۳۰۰ نفر نیروهای بومی به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده است. همچنین دارای کارخانه‌های سنگ‌شکن با ظرفیت چهار میلیون تن در سال، کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت یک میلیون تن در سال به انضمام زیرساخت‌ها و تاسیسات و ساختمان‌های جانبی است و در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار  هم‌جوار معادن بزرگ کشور از جمله چادرملو، چغارت و چاه‌گز راه‌اندازی شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی بخش‌های مختلف این شرکت طی سال‌های اخیر اجرا شد و فاز اول مجموعه کارخانه‌های پایا فولاد کویر یزد از ابتدای سال ۱۳۹۷ شروع و اواسط سال ۱۳۹۹ تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای شرکت از طریق بومی‌سازی ایجاد کارخانه‌های مشابه دیگر مانند گندله‌سازی، احیاء، ذوب، نورد و تولید مقاطع فولادی از بدو استخراج تا ارائه به بازار مصرف‌کننده هدف‌گذاری شده است.

این شرکت در سال ۱۳۹۹ اقدام به بهره‌برداری از خط یک کارخانه کنسانتره خود با ظرفیت تولید سالیانه ۸۶۰ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن، بخش سنگ‌شکن با ظرفیت اسمی سالانه چهار میلیون و در مجموع با هزینه‌ای قریب به ۵۳۰ میلیارد تومان علاوه بر ایجاد اشتغال نیروهای بومی، توانسته است امکان امین سنگ‌آهن دانه‌بندی شده ؛ خوراک مورد نیاز خط یک و دو کارخانه پایا فولاد کویر یزد را فراهم کند که شامل سنگ‌شکن اولیه از نوع Jaw Crusher و سنگ‌شکن ثانویه از نوع Cone Crusher است. 

لازم به ذکر است که در کنار این مزایا خط انتقال آب به کارخانه و ایجاد نیروگاه دیزلی در کنار آن که در حال حاضر برق مورد نیاز خط یک تولید کنسانتره و بخش سنگ‌شکنی را تامین می‌‌کند که باعث شد تا حتی پس از اتصال مجموعه به شبکه برق سراسری، با توجه به قطع برق در فصول گرم سال به عنوان مزیت رقابتی این شرکت همچنان نقش مهم و کلیدی را ایفا کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.