جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
افتتاح کارخانه زغال‌شویی طبس
13 آبان 1400 - 11:13
شناسه : 20063
سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح اصلاح مدار تغلیظ کارخانه زغال‌شویی طبس با هدف بهبود بازدهی و افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ کک‌ شو روز چهارشنبه با حضور سرپرست سازمان تامین اجتماعی در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرهاشم موسوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی، اظهار داشت: در آستانه یوم الله ۱۳ آبان‌ماه خوشحالیم که این کار ارزشمند توسط متخصصان کشور به مرحله بهره‌برداری رسیده است. امیدواریم در سایر بخش‌ها نیز از تلاش ارزشمند متخصصان کشور الگوبرداری شود و کسانی که توان و دانش آن‌ها را نادیده می‌گرفتند به ارزش و اهمیت کار بزرگی که در این شرکت صورت گرفته است، توجه کنند.

وی افزود:: طرح اصلاح مدار تغلیظ برای بازفراوری باطله خروجی از کارخانه زغال‌شویی طراحی و اجرا شد تا بخشی از زغال نرمه چسبیده به باطله که در مدارهای موجود کارخانه زغال‌شویی قابل استحصال نیست به این مدار وارد و در سیستم موسوم به «هیدروسیکلون-تیتربد-اسپیرال» استحصال شود.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی، گفت: این طرح با زیربنای ۲۴۰ متر مربع، هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۲۰ نفر اجرا شد که با ورود آن به خط تولید، خوراک‌دهی کارخانه زغال‌شویی به میزان ۱۵ درصد، تولید کنسانتره به میزان ۱۱ درصد و راندمان تولید کارخانه به میزان ۴.۵ درصد افزایش می‌یابد.

موسوی بیان کرد: با اجرای این طرح ضمن رعایت شرایط زیست‌محیطی و بازفراوری باطله، تولید سالیانه کارخانه زغال‌شویی از ۶۰۰ هزار تن به ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن افزایش خواهد یافت که با شرایط و قیمت‌های فعلی بازار، این میزان افزایش تولید، فروش سالیانه محصول را فقط از محل رمق‌گیری از باطله تولیدی، بیش از دو هزار میلیارد ریال افزایش خواهد داد. لذا آنچه به این طرح ارزشی چند برابری می‌دهد، اعتماد به توان و تخصص بومی و منابع داخلی کشور است.

وی ادامه داد: این طرح ابتدا به‌صورت خرید خارجی مصوب شد که با توجه به اعمال تحریم‌ها، اجرای آن میسر نشد و همین سبب شد جوانان متعهد و متخصص ایرانی، این طرح را با استفاده از منابع و توانمندی‌های موجود در داخل کشور دنبال و اجرا کنند تا ضمن جلوگیری از خروج منابع ارزی، توانایی‌های خود را در عرصه‌های فنی بار دیگر به اثبات برسانند.

گفتنی است، طبس بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرستان معدنی خراسان جنوبی است که حدود ۷۶ درصد ذخایر زغالی کشور را در خود جای داده و شرکت زغال‌سنگ پروده طبس از شرکت‌های تابعه شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی (شستا) است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.